اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی 300 پروژه عمرانی در هفته دولت/ یک هزار و 800 پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری پروژه‌های قابل بهره‌برداری و آماده افتتاح استان در هفته دولت را 243 پروژه عنوان کرد و گفت: 57 پروژه نیز در هفته دولت در استان کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی 300 پروژه عمرانی در هفته دولت/ یک هزار و 800 پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید نظری عصر امروز در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته دولت با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری چهارمحال و بختیاری در هفته دولت با حضور وزرا و معاونین وزرا افتتاح می‌شود، گفت: همچنین در هفته دولت ده‌‌ها پروژه‌ عمرانی نیز توسط مسؤولین کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری پروژه‌های قابل بهره‌برداری و آماده افتتاح استان در هفته دولت را 243 پروژه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 45 پروژه ملی و 198 پروژه استانی است که برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 208 میلیارد و 511 میلیون تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در هفته دولت 57 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد و 400 میلیون تومان در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی می‌شود که چهار پروژه ملی و مابقی استانی هستند.

نظری با بیان اینکه پروژه‌های  قابل بهره‌برداری و افتتاح در هفته دولت در بخش‌های مسکونی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی، صنعتی، ورزشی، شیلات، آبخیزداری، بهداشت، خدمات، دامپروری، کشاورزی، زیرساخت و فضای ادارای است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به تفکیک در شهرستان‌های اردل با 16 پروژه، بروجن 29 پروژه، شهرستان بن هشت پروژه، سامان 19 پروژه، شهرکرد 47 پروژه، فارسان 23 پروژه، کیار 23 پروژه، لردگان 45 پروژه و کوهرنگ با 33 پروژه برای 387 نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه 18 دستگاه در پروژه‌های قابل بهره‌برداری و افتتاح درگیر هستند، اظهار کرد: جهادکشاورزی با 41 پروژه بیش‌ترین آمار پروژه‌های قابل افتتاح را داراست و در بحث کلنگ‌زنی نیز اداره برق با 30 پروژه بیش‌ترین تعداد را شامل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از کلنگ‌زنی‌ها در سال‌های قبل بدون اخذ مجوزات لازم از ادارات متولی و هماهنگی با امور عمرانی استانداری انجام شده است، تصریح کرد: این مسئله باعث ایجاد توقع در مردم می‌شود و اگر نتوانیم اعتبارات لازم برای اجرای آن را جذب کنیم با چالش‌های اجتماعی در آن منطقه مواجه می‌شویم که معاونت عمرانی در به شدت با این موضوع برخورد و دستور توقف این پروژه‌ها را صادر می‌کند.

نظری اضافه کرد: یک هزار و 800 پروژه نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری منتظر تأمین اعتبار است و باتوجه به اینکه اعتبارات عمرانی استان‌ نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه بوده است، می‌طلبد فرمانداران در توزیع اعتبارات اولویت‌ را برتخصیص اعتبار در پروژه‌هایی مانند آب‌رسانی، گازرسانی و جاده بگذارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به وضعیت پروژه انتقال آب بن- بروجن، تأکید کرد: این پروژه در برهه‌ای به‌علت نبود اعتبار، تملک اراضی، تأمین برق و... متوقف شده بود که خوشبختانه درصد زیادی از این مشکلات مرتفع شده است، اما در بحث اعتبارات و تملک اراضی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه انتقال آب بن- بروجن 66 درصد است و مشکل عمده عدم اجرای این پروژه مشکل در ایستگاه و آبگیر شماره یک این پروژه به دلیل واقع شدن در حوزه استان مجاور است.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول