اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور:

کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد اعتماد به امریکا نتیجه‌ای جز شکست نداشته است

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور اعلام کرد: نگاهی دوباره به کودتای ۲۸ مرداد نشان می‌دهد که اعتماد به امریکا همواره زهر مهلکی بر پیکره حرکت‌های آزدیخواهانه و ضداستکباری این ملت وارد کرده و جز شکست و شوربختی نتیجه ای نداشته است.

کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد اعتماد به امریکا نتیجه‌ای جز شکست نداشته است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بسیج اساتید دانشگاه پیام نور به مناسبت فرارسیدن سالروز کودتای ننگین ۲۸مرداد اعلام کرد:  نگاهی دوباره به حادثه تاسف‌بار کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و پیامدهای آن نشان می‌دهد که اعتماد به امریکا همواره زهر مهلکی بر پیکره حرکت‌های آزدیخواهانه و ضداستکباری این ملت وارد کرده و جز شکست و شوربختی نتیجه ای نداشته است.

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

« کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از نقاط عطف و تأثر برانگیز تاریخ معاصر ایران است. دسیسه ی نحسی که شرارت شوم امریکا، خباثت اثبات شده ی انگلیس و فساد پهلوی پلشت دوم و دلسپردگی برخی رهبران نهضت ملی شدن صنعت نفت به آمریکا آن را رقم زد و سکان مدیریت کشور را کاملاً در دست ایادی استکبار جهانی و استبداد داخلی قرار داد.

هدف پلید آمریکا در این کودتای شوم، علیرغم تظاهر به حفاظت ایران در برابر خطر نفوذ کمونسیم، چیزی جز جلوگیری از فراگیر شدن ندای به حق مردم در مساله ی ملی شدن صنعت نفت و روی کار آمدن مجدد حکومت وابسته ی پهلوی برای مزدوری هرچه بیشتر آنان در جهت چپاول منابع و ذخایر بزرگ ایران توسط امریکا نمی توانست باشد.

در بازخوانی این ماجرا آنچه که نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که -اگر چه این کودتا با کمک مالی و پشتیبانی و برنامه ریزی آمریکا و انگلیس صورت پذیرفت ولی - نباید از نقش عوامل مزدور داخلی و وطن فروشان و دلدادگان به آمریکا غافل شد؛ همچنانکه در دایره ی ذهن تاریخی مردم انقلابی ما، همواره زاهدی ها و شعبان بی مخ ها، پادوهای همیشگی استعمار و استکبار بوده و خواهند بود.

هرچند نباید از دلایل دیگری همچون تشتت آراء، خودمحوری و اختلاف در بین رهبران آن نهضت به عنوان زمینه های چنین فاجعه ای غافل شد؛ به راستی اگر دلدادگی برخی از رهبران نهضت ملی شدن صنعت نفت به قدرت نوظهور آمریکا نبود، اگر آقای مصدق به نامه ی آیت الله کاشانی پاسخ مثبت می داد و از توده ی مردمی که در سایه ی اسلام، رهبری آن بزرگوار را پذیرفت بودند، کمک می گرفت، آیا سرنوشت و تاریخ ملت ما آن گونه رقم می خورد؟ آیا ۲۵سال سیاه و نکبت بار دوران ستمشاهی بر گرده ی ملت ما تحمیل می شد؟

 نگاهی دوباره به این حادثه تاسف‌بار و پیامدهای آن نشان می دهد که اعتماد به امریکا همواره زهر مهلکی بر پیکره حرکت‌های آزدیخواهانه و ضداستکباری این ملت وارد کرده و جز شکست و شوربختی نتیجه ای نداشته است.

حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران، نه آن کودتا را فراموش کرده است و نه پیش زمینه های ساختگی آن را که تحت عنوان عملیات آژاکس، با بهره گیری از ایجاد فضایی مملو از اغتشاش و هرج و مرج، زمینه ی فاجعه کودتا را فراهم آورد. چنانکه تداوم این شگردهای شیطانی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به شیوه ای تکراری و نخ نما تبدیل شده که البته هربار با رنگ و لعاب جدید از سوی استکبار اجرا شده می شود و احیاناً باز هم اجرا خواهد شد.

 ایران ما، اینک که چهل سال است با تأسی به اسلام ناب محمدی (ص) و با رهبری امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از یوغ استعمار و استکبار رها شده است، لحظه ای از مکر و دسیسه و دشمنی آمریکا و اذنابش در امان نبوده اما به یمن همت این ملت بزرگ و انفاس قدسی این دو پیر فرزانه، استوار و سربلند و باشکوه به سمت قله های تعالی و توسعه قدم برمی دارد.

اینک در این برهه ی حساس که برخی خائنان و خناسان با دمیدن بر طبل توخالی هرج و مرج، جنگ اقتصادی، ایجاد اختلاف، شایعه ی جنگ و...- که البته همه و همه، چیزی جز نسخه های تکراری آن عملیات آژاکس نیستند- بر آنند تا ما را به پای میز مذاکره ی دیگری کشانده و در برجامی دیگر، امتیازهای نقد از ما بستانند و وعده های نسیه بدهند.

ما اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور ضمن دعوت همگان به یادآوری و بازخوانی ماجراهای تلخ منتهی به کودتای امریکایی۲۸مرداد۳۲، و لزوم تبعیت تام و تمام از فرمان رهبری معظم انقلاب (مدظله) برای پیشگیری از عدم تکرار اینگونه حوادث تلخ، بر این باوریم که همچنانکه مذاکره با آمریکا نمی‌تواند راه برون رفت از مشکلات باشد، احتمال جنگ نیز چیزی بیش از سایه و سرابی دروغین نیست.

بی تردید راه برون رفت از وضعیت موجود علاوه بر اتکا و اتکال و اطمینان به یاری پروردگار متعال، بازگشت به شیوه و سیره حضرت امام خمینی(ره) و عملیاتی کردن فرمانها و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با نگاه به نیروها و توانمندیهای داخلی است.

بی شک در این راستا کمترین انتظار از دانشگاهیان و اندیشمندان فرهیخته کشور، علاوه بر جهد علمی و مجاهدت مدیریتی، سعی بلیغ در تنویر افکار عمومی و تبیین و تشریح ابعاد خباثت شیطان بزرگ خواهد بود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول