اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس اداره کار گنبدکاووس خبر داد

عدم محدودیت در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی روستایی/ برگزاری دوره پیشگیری از اعتیاد با حضور گروه‌های کارگری

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی روستایی فرصت مناسبی برای اشتغالزایی است، گفت: هیچ محدودیتی در این زمینه در گنبدکاووس وجود ندارد.

عدم محدودیت در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی روستایی/ برگزاری دوره پیشگیری از اعتیاد با حضور گروه‌های کارگری

عبدالحکیم سلاق در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه حدود 60 هزار کارگر در شهرستان گنبدکاووس در 5 هزار و 800 کارگاه بزرگ و کوچک مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: ما در قابل این بخش عظیم از مردم گنبدکاووس وظایف بسیار بزرگ و سنگینی را بر عهده داریم که تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگی یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس مطابق قانون و براساس تکلیف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تلاش‌های خود را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و البته پیشگیری از آن انجام می‌دهد، افزود: در همین راستا فعالیت‌های بسیار خوبی در پنج ماه گذشته صورت داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم در تداوم بخشی به آنها و افزایش کیفیت برنامه‌ها موفق باشیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه همواره خود را در برابر مسائل و معضلات اجتماعی مسوول دانسته‌ایم، خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی پیشگیری از مواد مخدر به صورت عمومی برای کارگران و کارفرمایان شهرستان در چند نوبت در سال جاری برگزار شده است.

سلاق با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات والیبال با حضور 6 تیم کارگری یکی دیگر از برنامه‌های ما در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: برگزاری مسابقات فوتسال در خردادماه و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر نیز از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

وی از برگزاری دوره‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی در محلات آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس با حضور 150 کارگر خبر داد و گفت: علاوه بر این، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور 545 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان نیز در سال جاری برگزار شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه کارگران ساختمانی را نیز یکی دیگر از اقدامات این اداره در راستای کاهش آسیب‌های احتماعی به ویژه اعتیاد دانست و تصریح کرد: برگزاری جشن بزرگ امید، نشاط و زندگی در شهرستان نیز که با هدف تقویت نشاط عمومی برگزار شد، در زمره فعالیت‌های اداره کار در سال جاری به شمار می‌رود.

سلاق با بیان اینکه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی روستایی فرصت بسیار مناسبی برای کارآفرینان و کارجویان عزیز است، تاکید کرد: ما در گنبدکاووس هیچ محدودیتی برای ارائه این تسهیلات نداریم و آماده‌ایم این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش اشتغال و رفع بیکاری، خاطرنشان کرد: بدون تردید تلاش برای ایجاد اشتغال و کارآفربنی تاثیرات مستقیمی را بر کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول