اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان:

دومین جشنواره روستا با برپایی ۱۶۹ غرفه در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان گفت: دومین جشنواره روستا پنجم تا نهم شهریورماه با برپایی ۱۶۹ غرفه برگزار می‌شود.

 دومین جشنواره روستا با برپایی ۱۶۹ غرفه در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ علی محمودی ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: همزمان با این هفته؛ جشنواره روستایی در استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره روستایی تاثیر بسزایی در معرفی روستاها خواهد داشت؛ بیان کرد: با این کار شهرنشینان با مزیت‌های روستا آشنا خواهند شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها با رویکرد معرفی روستاهای نمونه برای معرفی به سایر روستاها برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: با برپایی جشنواره روستاها ارتباط دو سویه بین شهرنشینان و روستائیان ایجاد شده و بازار روز بین این گروه‌ها ایجاد می‌شود.
محمودی از دیگر اهداف جشنواره روستایی ایجاد خودباوری و توانمندی در بین روستانشینان است.
مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان به جایگاه برپایی در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت‌های روستاها تاکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط بین شهر و روستا؛ ایجاد خودباوری و توانمندی در بین روستانشینان از اهداف جشنواره روستایی است.
وی تصریح کرد: جامعه هدف این جشنواره همه آحاد جامعه از جمله شهروندان هستند و حضور در آن برای عموم آزاد است.
محمودی با بیان اینکه روستاها بهترین محیط برای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا هستند؛ تصریح کرد: برگزاری این جشنواره کمک شایانی به تقویت این امر می‌کند.
مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به اینکه جشنواره روستا در دو بخش نمایشگاهی با عنوان توانمندی روستاهای شهر برگزار خواهد شد؛ گفت: در قالب این جشنواره به هر شهرستان یک غرفه برای معرفی شهرستان اختصاص داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بخش اصلی نیز نشان دهنده آداب و رسوم روستائیان است در سالن آمفی تئاتر برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: از برنامه‌های حاشیه‌ای جشنواره برگزاری مسابقات؛ معرفی غذاهای سنتی؛ ابزارآلات مورد استفاده روستائیان و ... خواهد بود.
محمودی درباره تعداد غرفه‌های دایر شده در قالب جشنواره روستا نیز گفت: ۱۶۹ غرفه در این جشنواره دایر خواهد شد که ۱۱۰ مورد آن مربوط به تولید کنندگان روستایی است.
مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان همچنین درباره فرآوری محصولات روستایی نیز گفت: در این زمینه تسهیلات قابل توجهی به روستائیان اعطا می‌شود تا نسبت به انجام بهتر فعالیت‌های خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین میراث فرهنگی؛ بنیاد مسکن و وزارت کشور منعقد شده است که در محدوده استانی نیز این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود؛ گفت: در چند روستا عملیات اجرایی و طراحی بافت روستایی آغاز شده و در حال انجام است.
محمودی گفت: افتتاحیه روز پنجم از ساعت ۲۰ شب و مراسم اختتامیه نیز روز نهم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول