اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

درس رجایی و باهنر پرهیز از اشرافی‌گری بود/ مدیر اشرافی‌گرا کنار گذاشته شود

امام جمعه موقت یاسوج گفت: مدیر اشرافی‌گرا در نظام اسلامی باید کنار گذاشته شود.

درس رجایی و باهنر پرهیز از اشرافی‌گری بود/ مدیر اشرافی‌گرا کنار گذاشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: 15 ذیالحجه سالروز ولادت امام هادی(ع) است که در زمان امامت خود برای تبلیغ دین اسلامی شرایط سختی داشت.

امام جمعه موقت یاسوج به سایر مناسبت‌های هفته آینده از جمله عید سعید غدیر اشاره و با بیان اینکه باید این روز را به بهترین شکل جشن بگیریم اظهار کرد: نباید روز غدیر  و جشن این روز را تنها به چند بنر و پوستر و شیرینی و شربت خلاصه کنیم بلکه باید فلسفه غدیر به درستی برای نسل جوان تبیین شود.

حسینی صدر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج افزود: عید غدیر نشان دهنده الگوی کامل حکومت اسلامی است که در آن مسئله ولایت مطرح می‌شود و لازم است که فلسفه ولایت فقیه نیز در این اثنا به خوبی تبیین شود.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج با تبریک فرا رسیدن هفته دولت به همه مردم و دولتمردان گفت: رجایی و باهنر الگوی کامل مدیر اسلامی بودند که هر دو برای اسلام و انقلاب به عنوان سرباز فداکاری بودند.

وی آن دو شهید والامقام را پرورش یافته مکتب امام خمینی دانست و گفت: آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که از جمله این ویژگی‌ها و خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر مردمی بودن آن‌هاست.

حسینی صدر ولایتمداری محض را از دیگر خصوصیات آن دو شهید دانست و گفت: دوری از اشرافی‌گری آن دو شهید الگویی برای همه دولتمردان نظام اسلامی می‌تواند باشد.

وی اشرافی‌گری را خطایی بزرگ برای مسؤولان در نظام اسلامی ذکر کرد و گفت: مدیر اشرافی‌گرا و همچنین کسانی که دست در بیت‌المال می‌برند باید کنار گذاشته شوند.

امام جمعه موقت یاسوج به فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دو نکته مهم در سخنان معظم‌له وجود داشت یکی اینکه استکبار و امریکا نمی‌توانند جنگی علیه ملت ایران راه بیندازند و دیگر این که به دلیل تجربیات تلخ گذشته و عهدشکنی‌های آمریکا هرگز با آن‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

وی با یادآوری این نکته که آمریکا در سال‌های اخیر جنگ‌های نیابتی در جهان راه انداخته است خاطرنشان کرد: هرگونه جنگ نیابتی در ایران با شکست مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول