اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی همدان خبر داد

پیگیری 6 طرح به مبلغ 74 میلیارد تومان در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر 6 طرح به مبلغ 74 میلیارد تومان در حال پیگیری است.

پیگیری 6 طرح به مبلغ 74 میلیارد تومان در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد توصیفیان ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در همدان در خصوص آخرین وضعیت اشتغال در سال 96 اظهار کرد: در سال گذشته کارگروه اشتغال استان 236 جلسه  و امسال نیز تاکنون 147 جلسه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه براساس آمارها در بهار امسال نرخ بیکاری در استان به 8.2 درصد رسیده است، افزود: خوشبختانه استان همدان با داشتن 1.7 درصد نرخ مشارکت اقتصادی توانسته بالاتر از میانگین کشوری قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد:  ظرف امسال و سال گذشته توانسته‌ایم بیش از 33 هزار شغل را در استان ایجاد کنیم و در حوزه ارائه تسهیلات روستایی 126 میلیارد تومان تسهیلات جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 542 طرح بالغ بر 578 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است، گفت: در مجموع 589 طرح با اعتبار 104 میلیارد تومان توسط بانک ها مورد قبول واقع شده است.

توصیفیان با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال فراگیر استان اول کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در مجموع 340 میلیارد تومان توسط قرارداد منعقد شده که طرح های مصوب 572 طرح بوده که تاکنون 314 طرح مورد تایید بانک ها شده است.

وی با بیان اینکه 38 طرح در هفته دولت قرار است برای 271 نفر اشتغال ایجاد کند، تصریح کرد: در برنامه اشتغال فراگیر هشت بانک عامل درگیر پرداخت تسهیلات هستند که قرار است منابع بانک‌های عامل برای اشتغال فراگیر تداوم پیدا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص برنامه سال جاری برای اشتغال فراگیر یادآور شد: به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور برنامه‌ها در سه محور شامل توسعه رسته‌های منتخب، انجام برنامه های خرد و فعال در 6 محور اصلی و بحث صیانت از اشتغال بنگاه ها با توسعه مشاغل خانگی در برنامه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همدان در ارزیابی هشت شاخص طرح های روستایی توانسته در ردیف اول یا دوم در بین استان‌های دیگر کشور باشد، بیان کرد: نرخ مشارکت توسعه اقتصادی استان نسبت به استان‌های دیگر کشور بالاتر بوده است.

توصیفیان با ابراز خرسندی از اینکه در مصوب شدن طرح ها هیچگونه مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر 6 طرح به مبلغ 74 میلیارد تومان در حال پیگیری است که از این طرح ها 5 طرح مربوط به بخش کشاورزی و یک طرح نیز مربوط به توسعه تعاون است.

وی در خصوص آخرین وضعیت اشتغال اعلام شده از سوی دستگاه های اجرایی نیز گفت: اشتغال بخش مسکن به ازای هر 69 مترمربع ساخت و ساز مازاد سال 96 نسبت به سال 95، 5 هزار و 451 نفر بوده است.

انجام 295 فقره مشاوره در اتاق تعاون همدان

رئیس اتاق تعاون استان همدان نیز با بیان اینکه استان همدان در حال حاضر یک هزار و 141 شرکت تعاونی فعال دارد، اظهار کرد: 105 واحد از این تعاونی ها در بخش مسکن و عمران و 91 شرکت نیز در بحث مسکن مهر فعال است.

رحمان نادی ادامه داد: سال گذشته با حمایت‌های حوزه تعاون 44 مورد از مشکلات تعاونی های مسکن مهر حل شد و بیش از 98 درصد از شرکت‌های تعاونی توانستند به هدف مورد نظر برسند.

رئیس اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه در سال جاری صادرات دام زنده به اقلیم کردستان عراق در برنامه بود که به دلیل ممنوعیت واردات و صادرات از مرزها به نتیجه نرسیده است، اضافه کرد: با اعزام تیمی از همدان به کشور لبنان قرار است برای صادرات صنایع دستی وارد مذاکره با کشور لبنان شویم.

وی افزود: برای شرکت‌های تعاونی استان امسال 149 فقره کارت صادر شده و امیدواریم با مساعدت مسوولان استان بتوانیم بنیه مالی اتاق تعاون را قوت ببخشیم.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول