اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

خبرهایی از شهرستان‌های خراسان رضوی

پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های سبزوار، بردسکن و داورزن افتتاح شد/ برگزاری همایش فعالان مسجد در تربت‌جام

افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، داورزن و خلیل‌آباد در کنار برگزاری همایش فعالان مسجد در تربت‌جام از جمله اخباری است که بسته خبری امروز شهرستان‌های خراسان رضوی را به‌خود اختصاص داده است.

پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های سبزوار، بردسکن و داورزن افتتاح شد/ برگزاری همایش فعالان مسجد در تربت‌جام

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های سبزوار، بردسکن و داورزن در کنار برگزاری همایش فعالان مسجد در تربت‌جام و درگذشت هنرمند موسیقی گناباد از جمله اخباری است که بسته خبری امروز شهرستان‌های خراسان رضوی را به‌خود اختصاص داده است.

مساجد اثرگذاری بالایی در روشنگری و بیداری مردم دارند

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام عصر امروز در مراسمی که همزمان با گرامیداشت روز جهانی مسجد در هیات رزمندگان اسلام این شهرستان گفت: رژیم صهیونیستی با همراهی گروه تروریستی داعش با تفکر مشترک، بیش از یک هزار و ۲۷۰مسجد را تخریب کرده و به‌آتش کشیدند.

ابوطالب جوان افزود: مساجد اثرگذاری بالایی در روشنگری، بیداری و مسایل ارزشی مردم دارند.

وی ادامه داد: فعالان و ارکان مساجد تکلیف دارند در ارتباط با تقویت مسایل عبادی و معنوی، طرح و تبیین مسائل اخلاقی، فعالیت فرهنگی و هنری و تبلیغی، آگاه‌سازی اجتماعی، سیاسی و جذب نمازگزار تلاش کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام تصریح کرد: فعالان مساجد باید امید و اعتماد به‌نفس مردم را تقویت کنند و احساس قدرت در گرو فضل و نصرت الهی است.

جوان خاطرنشان کرد: امامان جماعت و ارکان  مساجد توجه داشته باشند با تعامل کارها را پیش ببرند و نباید  اقدامات آنان به‌شأن مسجد، لطمه وارد کند.

در ادامه این مراسم، امام جمعه تربت جام نیز گفت: کارکرد مسجد، پایه‌ریزی و پرورش انسان‌های باتقوا بوده، خروجی آن، تربیت انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: فعالان مسجد باید الگوهای خوب به‌نمازگزاران معرفی کنند که مردم در مقابل گناهان بیمه شوند.

وی تصریح کرد: امام جماعت پرچمدار حرکت‌های بزرگ در مسجد هستند و مابقی ارکان باید در این خصوص تبعیت داشته باشند.

 امام جمعه تربت جام تصریح کرد: ارکان مسجد باید تابع فرامین خدا، پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و بزرگان دین بوده، نه‌اینکه تابع سلیقه‌ها باشند.

حسن عبدالله‌زاده هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی گناباد درگذشت

حسن عبدالله‌زاده معروف به‌حسن غزقنی هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی گناباد در حالی در سن 93 سالگی درگذشت که ظهر امروز در زادگاه خود، بیدخت گناباد به خاک سپرده شد.

وی که در سال 1304 در بیدخت گناباد متولد شد، علاوه بر شرکت در جشنواره های مختلف استانی و کشوری، در برنامه‌های تلویزیونی متعددی نیز از جمله چهارخانه، برنامه اجرا کرده است.

مرحوم عبدالله‌زاده به‌دلیل ناراحتی ریه درگذشت.

بهره‌برداری از 3 طرح خدماتی در بردسکن

همزمان با سومین وز از هفته دولت از 3 طرح خدماتی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 100 میلیون ریال افتتاح و به‌بهره‌برداری رسید.

پارک خطی حضرت ولی عصر(عج) از جمله این پروژه‌ها بود که با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری و استانداری تخصیص و اجرا شده است.

همچنین، در ادامه افتتاح پروژه‌های هفته دولت، از پروژه آبرسانی با احداث مخزن 500 متر مکعبی در روستای شفیع‌آباد بردسکن با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد 600 میلیون ریال بهره‌برداری شد.

محمد صادقی مدیر آبفای روستایی بردسکن در این مراسم با بیان اینکه 3 هزار و 200 متر خط انتقال و توزیع شبکه است؛ گفت: شروع پروژه آبرسانی از سال 96 آغاز شده و جمعیت زیرپوشش این پروژه، 2 هزار و 220 نفر هستند.

افتتاح ساختمان دهیاری روستای علی‌آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن نیز دیگر پروژه‌ای بود که توسط مسؤولان انجام شد، زیربنای این پروژه، 110 متر با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال است که اعتبار آن، از محل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی تامین شده است. 

بهره‌برداری از 61 طرح کشاورزی و صنعتی در سبزوار 

همزمان با سومین روز هفته دولت، 61 طرح کشاورزی و صنعتی با هرینه  309 میلیارد و 250 میلیون ریال در سبزوار به‌بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در حاشیه این مراسم گفت: 55 طرح شبکه آبیاری نوین به طول 395 کیلومتر در سطح 3 هزار و 750 هکتار با اعتبار 191 میلیارد و 250 میلیون ریال به‌بهره‌برداری رسید.

منصور برغمدی افزود: همچنین یک واحد گاوداری صنعتی با مساحت 5 هزار متر مربع با اعتبار 32 میلیارد ریال با میزان تولید 3 تن شیر در روز و ظرفیت اشتغال هشت نفر افتتاح شد.

امید بخش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز گفت: پنج طرح صنعتی شامل کارخانه قند محسنی، شرکت اسرار پویا شرق، کارخانه پولاد صنعت آذر برزین مهر،  درب و پنجره عایق ساوین و یک واحد کیک و کلوچه با مجموع اعتبار 86 میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم  70 نفر راه‌اندازی شد.

بهره‌برداری از 5 طرح خدماتی و عمرانی در خلیل‌آباد

در سومین روز از هفته دولت در مراسمی با حضور فرماندار و سایر مسئؤولان خلیل‌آباد،  5 طرح خدماتی و عمرانی با اعتبار 785 میلیون تومان افتتاح و به‌بهره‌برداری رسید.

افتتاح ساختمان دهیاری روستای کلاته شادی از توابع بخش مرکزی خلیل‌آباد با اعتبار 200 میلیون تومان و افتتاح ساختمان آتش نشانی و آسفالت خیابان امام رضا(ع) روستای نقاب با اعتبار 280 میلیون تومان از جمله برخی از این پروژه‌ها هستند. 

همچنین امروز کارگاه خیاطی در روستای ابراهیم‌آباد به‌همت کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار 15 میلیون تومان و پروژه گاوداری با ظرفیت 19 راس و تولید سالانه 120 تن شیر و 3 نفر اشتغالزایی مستقیم در روستای نقاب به‌همت جهاد کشاورزی با اعتبار 190 میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی افتتاح و به‌بهره‌برداری رسید.

افتتاح یک حلقه چاه آب شرب در داورزن

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی داورزن از افتتاح چاه پشتیبان و رزرو مجتمع روستایی سربداران در این شهرستان خبر داد و گفت: این چاه با اعتبار ۳۰۰میلیون تومان  از محل صندوق توسعه ملی برای رفع کمبود و پایداری آب حفر شده است.

محمدرضا حقانی‌نسب افزود: با وصل این چاه به‌مجتمع آبرسانی سربداران کمبود آب شرب روستاهای باقرآباد، چوبین، خسروآباد، چشام، بروغن، شهرآباد، حسین‌آباد، مهرآباد، تاج‌آباد، نامن، باشتین و مقیسه در بخش باشتین داورزن رفع می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه از ابتدای سال جاری آغاز و در هفته دولت به‌بهره‌برداری رسید.

همچنین، رئیس اداره برق داورزن نیز بیان کرد: 13 پروژه برق‌رسانی در ایام هفته دولت در این شهرستان کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری می‌شود.

سید محسن سبزه افزود: مبلغ 10 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها اعتبار جذب و 60 میلیون تومان برای نصب ترانس در روستای باشتین اختصاص یافته است.

روحیه خدمت جهادی درست به‌مردم، رمز کسب توفیق خدمت‌رسانی است

فرماندار خلیل‌آباد عصر امروز در مراسم تقدیر از کارمندان نمونه این شهرستان با تاکید بر اینکه روحیه خدمت جهادی درست به‌مردم رمز کسب توفیق خدمت‌رسانی بیشتر است؛ گفت: ارج نهادن به ارباب رجوع ، خداترس بودن، احترام گذاشتن به همکاران، پرتلاش و پرانرژی بودن، داشتن احاطه کامل به کارهای تخصصی و غیرتخصصی از ویژگی‌های یک کارمند نمونه است.

مجتبی شاکری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی امر مهمی است که مردم و مسؤولان باید در تحقق آن تلاش کنند، افزود: همه مدیران شهرستان موظف به پیگیری در انجام اقتصاد مقاومتی هستند.

وی ادامه داد: دستگاهی که برنامه دارد و مجموعه آن فعال و پویا است، می‌تواند خدمت‌رسانی بهتری داشته باشد.

فرماندار خلیل‌آباد اظهار کرد: اگر در مجموعه اداری توفیقاتی حاصل شود سهم عمده این توفیقات از آن کارمندان فعال، پویا و باانگیزه است.

شاکری با تاکید بر خدمت بی‌منت به ارباب رجوع، ارباب رجوع را رحمتی از جانب خداوند و خدمت به مردم برای باقیات الصالحات دانست و گفت: همه باید قدر فرصت خدمت‌رسانی به مردم را قدر بدانیم.

وی شاخص‌های کارمند نمونه را حضور به‌موقع، پاسخگویی صحیح و مطلوب، خوش‌خلقی و کارایی مناسب برشمرد و بیان کرد: کارمندان پویا، فعال و متعهد هر دستگاه اداری و سازمانی یک سرمایه بزرگ و ارزشمند هستند که همواره سبب ارتقای سطح رضایتمندی مراجعین می‌شوند.

مجتبی شاکری روحیه خدمت جهادی درست به مردم و خدمت شایسته را رمز کسب توفیق خدمت‌رسانی بیشتر نام برد و افزود: پاسخگویی به مردم  و حل مشکلات آنان دارای اجری است که خداوند به هرکس نمی‌دهد.

گفتنی است؛ در این مراسم از تعداد 33 نفر از کارمندان نمونه در دستگاه‌های اداری این شهرستان با اهدای لوح و هدایا تقدیر به‌عمل آمد.

بهره‌برداری از ۱۵ طرح عمرانی در بخش سلامی 

 15 طرح عمرانی در بخش‌های مختلف با مجموع هزینه 58 میلیارد و 570 میلیون ریال به مناسبت هفته دولت در بخش سلامی خواف به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های عمرانی بخش سلامی خواف شامل 15 کیلومتر لوله‌گذاری چاه‌های کشاورزی با اعتبار 450 میلیون ریال، 12 هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی، احداث دو باب محل اسکان پزشک در شهر سلامی و سالن ورزشی روستای سیجاوند به مبلغ 300 میلیون تومان افتتاح شد. 

همچنین عملیات اجرایی بوستان روستایی سده بخش سلامی خواف با صرف اعتبار سه میلیارد ریال آغاز شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول