اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

قائم مقام مرکزی ملی فرش دستباف ایران:

نشان جغرافیایی فرش در 29 منطقه ثبت ملی شد

قائم مقام مرکز ملی فرش دستباف ایران گفت: برنامه ثبت طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف ایران در سازمان مالکیت معنوی در دستور کار مرکز ملی فرش ایران است و هم‌اکنون برای 29 منطقه انجام شده است.

نشان جغرافیایی فرش  در 29 منطقه ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجتبی فیض اللهی در سمینار توانمندسازی محیط مالکیت معنوی در زمینه تقویت رقابت تجاری از طریق علائم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف گفت: از سال 1384 برنامه ثبت ملی نشان جغرافیایی فرش در دستور کار قرار گرفت و براین اساس طرح‌ها و نقشه‌های منتخب فرش دستباف ایرانی به ثبت رسید.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر اینکه طرح و نقشه فرش دستباف ایرانی می‌طلبد که این هنر صنعت را به ثبت جهانی رساند، افزود: تا از این طریق بتوان در شرایط حاص از این آثار فرهنگی و برندهای جغرافیایی حفاظت کنیم و اعاده حق نمائیم. 

وی افزود: برنامه ثبت طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف ایران در واپیو در دستور کار مرکز ملی فرش ایران است و هم‌اکنون برای 29 منطقه انجام شده است. 

فیض‌اللهی اظهار داشت: با توحه به استفاده برخی ا زکشورها از طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف ایرانی با نا خود باید مشخصات فنی، تاریخی، جغرافیایی و ویژگی‌های فرش دستباف مناطق مختلف ایران را ثبت کنیم تا بتوان حمایت اساسی از تجار و قالیبافان ایرانی داشت. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول