اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

با حضور وزیر نیرو

بزرگترین نیروگاه بادی کشور در طارم قزوین افتتاح شد

نیروگاه بادی 61 مگاواتی طارم روستای سیاهپوش استان قزوین به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشور توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

 بزرگترین نیروگاه بادی کشور در طارم قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزارس فاری از قزوین،  طی مراسمی و با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و هیات همراه، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس، نمایندگان شورای اسلامی و دیگر مسؤولان ستانی نیروگاه بادی 61 مگاواتی افتتاح شد.

این نیروگاه حدود 17هکتارو7000هزار میلیارد ریال هزینه دربرداشته ودر رزو 61 مگاوایت برق تولیدمی‌کند.

به گزارش فارس، این نیروگاه در زمان راه‌اندازی و ساخت حدود 400نفر نیرو داشته و در حال حاضرحدود 40نفر ثابت دارد و مابقی درحال تغییر یافتن هستند.

این نیروگاه درحال حاضر در مردادماه 65 درصد برق تولید می‌‍کند درصورتی که در کل سال حدود 45 درصد است و بانک توسعه تعاون هم در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

*ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر 640 مگاوات است

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور 640 مگاوات است که 45 درصد آنها را نیروگاه های بادی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: نیروگاه سیاه پوش بزرگترین نیروگاه بادی نصب شده در کشور است که امروز به مرحله بهره‌برداری رسید.

کیانیان عنوان کرد: امیدواریم در برنامه دولت دوازدهم بتوانیم هرچه زودتر از ظرفیت های نیروگاه های چهار و پنج هزار مگاواتی تجدید پذیر در کشور استفاده کنیم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امیدواریم با حمایت بانک‌های عامل و بخش خصوصی بتوانیم ظرفیت 30 هزار مگاواتی بادی کشور را هرچه سریعتر فعال سازیم.

وزیر نیرو بیان کرد: استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مصرف سوخت، آب و نیز کاهش آلایندگی‌های هوا و اشتغالزایی بسیار موثر هستند.

اردکانیان در پایان یادآورشد: امیدواریم هر چه بیشتر از دکل های نیروگاه‌های بادی که مانند درختان سرافراز کاشت شده اند بتوانیم بیشتر از گذشته انرژی تولید کنیم.

انتهای پیام/2667/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول