اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس:

کمک به کاهش تخلفات رئیس‌جمهور برای جامعه هزینه کمتری دارد

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای پاسخگو کردن رئیس‌جمهور در قبال عملکردش، گفت: کمک به کاهش تخلفات رئیس‌جمهور هزینه‌های کمتری را متوجه جامعه به نسبت به هزینه‌های برخورد با رئیس‌جمهور می‌کند.

 کمک به کاهش تخلفات رئیس‌جمهور برای جامعه هزینه کمتری دارد

جعفر قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز پیرامون نحوه روش پاسخگو کردن و کاهش تخلفات رئیس‌جمهور اظهار داشت: هرچند مجلس از ابزارهایی مانند تذکر، طرح سؤال و ارجاع تخلفات رئیس‌جمهور به قوه قضاییه برای رسیدگی برخوردار است اما عملاً کمتر امکان استفاده از این ابزارها وجود داشته و در اثرگذاری آنها تردید جدی است.

وی افزود: اگرچه فشار افکار عمومی به رئیس‌جمهور برای اجرای قانون ضمانت خوبی برای اجرای آن است اما اگر این فشارها مستند نباشد امکان سوءاستفاده مخالفین ازیک‌طرف و طفره رفتن رئیس‌جمهور از اجرای قانون به بهانه‌های مختلف وجود دارد.

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: نصب کنتور برای شمارش تأخیر در تهیه آیین‌نامه‌ها، عدم ابلاغ قوانین، اقدامات مغایر با قانون، تأخیر در اجرای وظایف و استناد به اعداد و ارقام نشان داده‌شده توسط این کنتورها از سوءاستفاده مخالفان و شانه خالی کردن رئیس‌جمهور جلوگیری می‌کند.

قادری تصریح کرد: کمی کردن کوتاهی و تخلفات رئیس‌جمهور و فریاد زدن این تخلفات امکان عدم تکرار آن‌ها را بیشتر و مقایسه عملکرد رؤسای جمهور را روشن می‌کند.

وی بابیان این‌که پیش‌بینی جریمه به ازای هر تخلف، دولت را پاسخگوتر، حساس‌تر و کارآمدتر می‌کند، ادامه داد: این اقدام تکلیف قوه قضاییه در برخورد با تخلفات و تندروی و کندروی نسبت به رفتار رؤسای جمهور را روشن می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول