اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

حل مشکل دیابت با شکر طبیعی

شکر از جمله موادی است که مصرف بیش از حد آن مشکل آفرین است و می تواند بیماری های زیادی در بدن انسان ایجاد کند که یکی از آنها دیابت است.

حل مشکل دیابت با شکر طبیعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس،  شکر از جمله موادی است که مصرف بیش از حد آن مشکل آفرین است و می تواند بیماری های زیادی در بدن انسان ایجاد کند که یکی از آنها دیابت است.

اما محققان دانشگاه واشنگتن می گویند موفق به کشف راهی جدید برای کاهش خطر ابتلا به دیابت شده اند که مبتنی بر استفاده از نوعی شکر طبیعی موسوم به «ترهالوز» است.

شکر طبیعی یادشده جلوی تجمع گلوکز را در کبد می گیرد و ژنی را در آن فعال می کند که بر میزان حساسیت انسولین بدن می افزاید و در نهایت موجب می شود تا مصرف و سوختن چربی در بدن افزایش یابد.

امروزه بسیاری از افراد به علت مصرف شکر زیاد دچار مشکلاتی مانند چاقی و دیابت می شوند، اما بررسی هایی که بر روی موش ها انجام شده نشان می دهد که شکر سفید نه تنها خطری برای سلامت بدن ندارد، بلکه می تواند به جنگ عواملی برود که موجب ابتلای انسان به مرض قند یا دیابت می شوند.

آزمایش های یادشده نشان می دهد موش هایی که ترهالوز یا قند سفید مصرف کرده اند به طور کامل شاهد تاثیرات مثبت آن بوده اند و از انسولین طبیعی بدن خود بهتر استفاده کرده اند، کالری بیشتری سوزانده اند و در نهایت بیشتر وزن کم کرده اند. پژوهشگران امیدوارند با انجام آزمایش های گسترده تر به این نتیجه برسند که ترهالوز از همین تاثیرات مثبت بر روی بدن انسان هم برخوردار است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول