اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در بحبوحه مناقشه بر سر F-35

ترکیه دومین محموله از بالگردهای نظامی آمریکا را تحویل گرفت

طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه، آمریکا تحویل دومین محموله از بالگردهای ترابری نظامی CH-47 به این کشور را آغاز کرده است.

ترکیه دومین محموله از بالگردهای نظامی آمریکا را تحویل گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تنش‌های اخیر بین واشنگتن و آنکارا، ارتش ترکیه اما از روز گذشته (یکشنبه) دومین محموله از بالگردهای ترابری سنگین CH-47 چینوک را از آمریکا تحویل گرفت.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اولین فروند از پنج فروند (محموله دوم) بالگردهای نظامی چینوک را تحویل گرفته و وارد انبار ارتش شده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» این بالگردهای ترابری نظامی ساخت شرکت بوئینگ هستند که ترکیه در سال 2011 قراردادی برای خرید 11 فروند از آنها امضا کرده و 6 فروند را نیز در سال 2016 تحویل گرفت.

هر بالگرد CH-47 دارای دو روتور و دو موتور با قدرت 4800 اسب بخار هستند. برد پروازی این بالگردها 1100 کیلومتر (به لطف مخازن بزرگ سوخت) است که می‌توانند در شرایط «دید صفر» با امنیت به مسیر خود ادامه دهند. ظرفیت حمل بار این بالگردها 10 تن است که می‌توان از آنها هم در عملیات‌های نظامی و هم ارسال کمک‌های بشری استفاده کرد.

 

تحویل این بالگردها در حالی است دولت آمریکا به دستور کنگره فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه را تعلیق کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا با امضای لایحه بودجه دفاعی این کشور، فروش جنگنده‌های F-35‌به ترکیه را به دریافت گزارش 90 روزه پنتاگون و ارزیابی مثبت این گزارش منوط کرد. (جزئیات بیشتر)

کنگره آمریکا در تاریخ دوم مرداد و در ادامه بررسی‌های دقیقه نودی خود درباره بودجه دفاعی سال 2019 فروش اف-35 به ترکیه را متوقف و آن را به ارائه گزارش پنتاگون درباره روابط دو کشور منوط کرد. (جزئیات بیشتر)

ترکیه طی قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد دلار، 100 فروند جنگنده F-35 از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کرده است. این کشور هم‌اکنون مبلغ 900 میلیون دلار را به آمریکا پیش پرداخت کرده است و در تاریخ 1 تیر، دو فروند از این جنگنده‌ها را طی مراسمی نمادین در پایگاه هوایی «فورت وورث» در تگزاس تحویل گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول