اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

قیمت محصولات دامی در کشور کمتر از قیمت جهانی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: قیمت محصولات دامی در حال حاضر در کشور ما از قیمت جهانی آن کمتر است و باید از این فرصت به عنوان یک ظرفیت در راستای توسعه صادرات محصولات دامی در استان بهره‌ گرفت.

قیمت محصولات دامی در کشور کمتر از قیمت جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در هشتمین کنگره علوم دامی ایران که در دانشگاه کردستان برگزار شد به ظرفیت‌ها بالای کردستان در بخش کشاورزی گریزی زد و اظهار کرد: استعداد دامپروری در کردستان و شرایط اقلیم در چند سال اخیر یک آمایش سرزمینی جدید را ضروری ساخته است.

به گفته وی، بیشتر واحدهای بزرگ دامپروری کشور در نیمه شمالی و شمال‌غرب به ویژه غرب کشور قرار دارند و اقلیم موجود در این مناطق می‌تواند شرایط مناسبی در تهیه علوفه ایجاد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان توسعه سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش کشاورزی در این مناطق را ضروری دانست و گفت:‌ با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی به عنوان یک اولویت توجه بیش از پیش به سرمایه‌گذاری در صنعت دامپروری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی به تولید سالانه بیش از یک میلیون تن کاه در استان کردستان اشاره کرد و گفت: امروزه کاه به عنوان یک تجارت مورد توجه بوده و باید از این ظرفیت به بهترین شیوه استفاده کرد.

به گفته وی، قیمت محصولات دامی در حال حاضر در کشور ما از قیمت جهانی آن  کمتر است و باید از این فرصت به عنوان یک ظرفیت در راستای توسعه صادرات محصولات دامی در استان بهره‌ گرفت. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستانبا بیان اینکه به دلیل رقابت خوبی که در این حوزه در بازار وجود دارد می‌توان با ارز آوری به کشور کمک کرد، گفت:  ابداع شیوه‌های جدید با حمایت دولت در روستاها می‌توان جایگاه این صنعت را بیش از پیش توسعه دهد.

جعفری افزایش برخی محصولات کشاورزی را نیز در راستای افزایش قیمت‌های جهانی دانست و خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت نشان دهنده توان رقابت‌پذیری محصولات ایران در جهان است از این رو باید زمینه‌ای فراهم شود تا تولیدکنندگان، محصولات خود را به قیمت‌های جهانی به فروش برسانند. 
انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول