اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

مشهد میزبان هفته فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های این استان، 11 تا 15 شهریور ماه در مشهد همزمان با نمایشگاه هتلداری و گردشگری برگزار می‌شود.

مشهد میزبان هفته فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید با اشاره به‌اینکه هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های این استان، 11 تا 15 شهریور ماه در مشهد همزمان با نمایشگاه هتلداری و گردشگری برگزار می‌شود؛ گفت: هفته فرهنگی شهرستان‌های استان با رویکرد امید و نشاط اجتماعی، دیپلماسی فرهنگی، تعمیق فرهنگ گفت‌وگو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معرفی ظرفیت‌های مختلف شهرستان و ایجاد فضای هم‌گرایی و انسجام با حضور شهرستان‌های استان در فضای بالغ بر 2 هزار و 500 مترمربع در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تقویت هویت و انسجام فرهنگی اجتماعی، شناسایی و معرفی عناصر و اجزای فرهنگ بومی و محلی  همراه با گسترش فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق مختلف استان را از اهداف این هفته‌ها دانست و اظهار کرد: برنامه‌های این هفته، فرصت خوبی برای شهرستان‌ها است که جاذبه‌های فرهنگی هنری و گردشگری، مفاخر و شخصیت‌های علمی فرهنگی ، فرهنگ بومی و محلی خود را معرفی کنند.

وی از حضور همه شهرستان‌های خراسان رضوی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: نمایشگاه هفته فرهنگی شهرستان‌ها در سالن‌های مفاخر نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر می‌شود و در کنار این نمایشگاه، برنامه‌های فرهنگی هنری نیز اجرا می‌شود.

مروارید ادامه داد: هر شب در ورودی سالن‌های مفاخر، برنامه‌های هنری با رویکرد نشاط اجتماعی اجرا می‌شود، هنرمندان بومی هر شهرستان در این برنامه‌ها هنرنمایی می‌کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: بازی‌های بومی و محلی هر شب از ساعت 17 تا 19 در فضای باز نمایشگاه برگزار می‌شود که امیدوارم با استقبال خوب شهروندان مواجه شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری فرمانداری و مشارکت کلیه ادارات اجرایی و تشکل‌های غیردولتی و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌ها برگزار می‌شود و استانداری خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، صداوسیمای استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد و نمایشگاه بین‌المللی درخصوص برگزاری این هفته مساعدت لازم را داشته‌اند که جا دارد از همکاری کلیه کسانی که در برگزار این هفته‌ها همت و تلاش کرده‌اند، سپاسگزاری کنم.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول