اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان:

گزارش سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال شود/ هرکه تخلف کرده، تحت تعقیب قرار گیرد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: استیضاح‌ها و سؤال‌کردن‌های اخیر از سوی مجلس، باعث می‌شود دولت سریعتر خود را جمع و جور کند.

گزارش سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال شود/ هرکه تخلف کرده، تحت تعقیب قرار گیرد

آیت‌الله محسن حیدری، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: حضور هفته گذشته رئیس جمهور در مجلس و پاسخگویی به سؤالات نمایندگان، پدیده مبارکی بود که اتفاق افتاد و به تعبیر مقام معظم رهبری نمایش اقتدار جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی بود.

وی افزود: از آنجایی که طبق قانون اساسی قوا از هم تفکیک شده و قوه مجریه وظیفه خود را دارد و قوه مقننه نیز نظارت دارد بر کار این قوه و می‌تواند از پایین‌ترین تا بالاترین مقام کشور را مورد سؤال قرار دهد، در این شرایطی که مشکلات اقتصادی مطرح هستند و پایین آمدن ارزش پول کشور هم وجود دارد، وظیفه نمایندگان بود که طبق قانون از وزرا و حتی رئیس‌جمهور سؤال کنند که در اقدامی صحیح این کار را کردند.

 عضو مجلس خبرگان گفت: خیلی شفاف و روشن سؤالات نمایندگان مطرح شد و رئیس جمهور هم با متانت و ادب به سؤالات پاسخ داد، هرچند بسیاری از پاسخ‌ها نتوانست نمایندگان را قانع کند. در مجموع اتفاق خوبی افتاد و اثراتش این است که دولت تلنگری می‌خورد که وظایفش را بهتر انجام دهد و مجلس هم این حق را دارد موضوعات را به قوه قضائیه ارجاع دهد تا اگر خدایی نکرده تخلفی صورت گرفته، هر مقامی که باشد باید تحت تعقیب قرار بگیرد.

وی ادامه داد: منافع نظام و انقلاب ایجاب می‌کند که هر کسی تخلف کرد، پیگیری شود و با او برخورد شود.

آیت‌الله حیدری درباره اینکه عملاً این استیضاح‌ها و سؤال پرسیدن‌ها از سوی مجلس، چه اثراتی دارد، گفت: اولاً اعتماد ملت نسبت به نظام افزایش پیدا می‌کند، ثانیاً مجلس احساس اقتدار می‌کند و متوجه می‌شود واقعاً در رأس امور است و ثالثاً دولت و رئیس جمهور خودشان را سریعتر جمع و جور می‌کنند و بیشتر تلاش می‌کنند که طبق مصالح ملت پیش بروند. 

وی ادامه داد: این روندی که شکل گرفته روند خوبی است و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود، اوضاع بهبود پیدا کرده و به‌ویژه مشکلات اقتصادی مرتفع شوند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول