اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

۱۴ شهریورماه

خراسان‌جنوبی میزبان وزیر بهداشت می‌شود/ کلنگ‌زنی بیمارستان دوم قاین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: مراسم استقبال از وزیر بهداشت روز چهارشنبه ساعت ۱۹ در فرودگاه بیرجند انجام می‌شود.

خراسان‌جنوبی میزبان وزیر بهداشت می‌شود/ کلنگ‌زنی  بیمارستان دوم قاین

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کاظم قائمی صبح امروز در نشست خبری، از هفتمین سفر مقام عالی وزارت بهداشت به خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: مراسم استقبال از وزیر بهداشت روز چهارشنبه ساعت 19 در فرودگاه بیرجند انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی این سفر در مجموع 15 پروژه افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، بیان داشت: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افتتاح مرکز ناباروری رویش در مرکز بیماری‌های خاص، مطرح کرد: برای این پروژه اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه شده و تجهیزات کامل در این مرکز مستقر شده است.

قائمی اعلام کرد: هیچ گونه نیازی به اعزام زوج‌ها به مراکز سایر استان‌ها نخواهد بود و تنها چالش ما عدم وجود نیروی فوق تخصص نازایی است که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد حضور فوق تخصص نازایی در این مرکز باشیم.

وی از افتتاح ساختمان شماره 2 دندان‌پزشکی با زیربنای 600 متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و 500 هزار تومان خبر داد و بیان داشت: حدود 50 یونیت دندان‌پزشکی در این مرکز مستقر و مورد استفاده مردم و دانشجویان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کلنگ‌زنی ساختمان شماره یک دندانپزشکی بیرجند، افتتاح مرکز یادگیری و آزمون‌های جامع الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعتبار 500 میلیون تومان، افتتاح مرکز خدمات اطلاع‌رسانی دانشگاه با اعتبار سه میلیارد تومان، افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه با اعتبار 9 میلیارد تومان و دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه در سالن شهید رحیمی را از برنامه وزیر بهداشت در بیرجند عنوان کرد.

قائمی به برنامه‌های وزیر بهداشت در شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: طی این سفر کلینیک فوق تخصصی بیمارستان ولی عصر(عج) قاین با اعتبار هزینه شده سه میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

وی افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت قاین با زیربنای 500 متر مربع و هزینه کرد 750 میلیون تومان، افتتاح کلینیک تخصصی شهدای قاین با زیربنای 870 متر مربع و اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان، افتتاح مرکز غربالگری سرطان قاین با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان، راه‌اندازی مرکز جامع تصویربرداری بیمارستان شهدای قاین با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان و افتتاح مرکز همراه‌سرا و سالن اجتماعات بزرگمهر را از برنامه‌های وزیر بهداشت در قاین ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از کلنگ‌زنی بیمارستان دوم قاین همزمان با سفر وزیر بهداشت خبر داد و گفت: براساس پیگیری‌های انجام‌شده اعتبار این بیمارستان مصوب و فقط بحث انتخاب زمین است که طی چند روز آتی به نتیجه خواهد رسید.

قائمی همچنین از افتتاح اورژانس شهید چمران فردوس خبر داد و گفت: این مرکز شامل بخش‌های آی‌سی‌یو، ان‌آی‌سی‌یو ، بخش زایمان، اورژانس و غیره است که حدود 15 میلیارد تومان برای ساخت و ساز آن هزینه شده است.

وی از دیگر چالش‌های موجود در استان را نبود فوق تخصص کلیه عنوان کرد و گفت: امیدواریم طی سفر وزیر بهداشت و درمان به استان بتوانیم مجوز تأسیس اورژانس ترومای استان و فوق تخصص کلیه را اخذ کنیم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول