اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر در قرقیزستان + تصاویر

سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر به میزبانی قرقیزستان در منطقه تفریحی «ایسیک کول» این کشور آغاز شد.

سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر در قرقیزستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر به میزبانی قرقیزستان در منطقه تفریحی «ایسیک کول» آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور «سورنبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، «رستم مینیخانف» رئیس جمهور تاتارستان، «ویکتور اروبان» نخست وزیر مجارستان و سایر مقامات و دیپلمات‌های کشورهای خارجی برگزار شد.

جین بیک اف در این مراسم گفت: دوره سوم مسابقات بین المللی عشایر به تقویت دوستی میان مردم کشورهای مختلف کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مسابقات جاری گسترش حس انسان دوستی در جهان را به دنبال خواهد داشت فرهنگ، ورزش و دانش را جوهره این مسابقات عنوان کرد.

جین بیک اف افزود: مسابقات جهانی عشایر به گسترش فرهنگ و سنن عشایر کمک و مردمی را که از نقاط مختلف جهان برای بازدید و شرکت در این مسابقات آمدند به یکدیگر نزدیک و آرمان‌های صلح آمیز را به تصویر می‌کشد.

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: تاریخ مردم عشایر هزاران سال قدمت داشته و مناطقی از اقیانوس آرام تا شرق اروپا و آسیای مرکزی تا خاورمیانه را در بر می‌گیرد.

وی افزود: فرهنگ و جهان‌بینی مردم عشایر دارای یک ویژگی منحصر به فرد بوده و تمدن آنها در توسعه جهان با پیوند دادن فرهنگ غرب و شرق نقش مهمی را ایفا کرده است.

در دوره سوم مسابقات جهانی عشایر ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران، آلمان، لهستان، آرژانتین، آمریکا، قزاقستان و دیگر کشورها حضور دارند.

این مسابقات که شامگاه روز گذشته آغاز شد تا 8 سپتامبر ادامه می‌یابد و 37 رشته از جمله کشتی آلیش، کشتی مغولی، تیراندازی با کمان، تیراندازی با کمان بر روی اسب، مچ اندازی و اسب سواری را در بر می‌گیرد.

ورزشکاران از کشورهای مختلف در این مسابقات برای به دست آوردن 594 مدال رقابت می‌کنند.

جایزه این مسابقات 28 میلیون سم معادل 406 هزار دلار اعلام شده است.

جمهوری اسلامی ایران را در این مسابقات 26 ورزشکار در رشته‌های مختلف معرفی می‌کنند.

دوره قبلی بازی‌های جهانی عشایر همچنین به میزبانی قرقیزستان برگزار شده بودند و انتظار می‌رود که مسابقات آتی، یعنی دور چهارم مسابقات عشایر به میزبانی ترکیه  برگزار شود.

 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول