اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران:

ایران یکی از بنیانگذاران اصلی سازمان ملل متحد است

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: سند امضای منشور سازمان ملل توسط مصطفی عادل بیانگر این است که ایران یکی از بنیانگذاران اصلی سازمان ملل متحد بوده است.

ایران یکی از بنیانگذاران اصلی سازمان ملل متحد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماریو دونستکو در افتتاحیه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی 72 سال همکاری سازمان ملل متحد و ایران که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران در گالری سوره سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هدف این نمایشگاه این است که نقش مهم ایران در پیشرفت اهداف سازمان ملل را به مردم کردستان یادآوری کند.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران افزود: یکی از مهم‌ترین عکس‌های نمایشگاه مربوط به امضای منشور سازمان ملل توسط مصطفی عادل می‌شود که براساس این سند ایران یکی از بنیانگذاران اصلی سازمان ملل متحد بود.

وی ادامه داد: ایران در سال 1955 الی 1956 به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خدمت کرد.

دونستکو ادامه داد: ایران همچنان نقش اصلی خود را با ابتکارات جهانی خود در زمینه ارتقا صلح دوستی و گفت‌وگو ایفا نموده است که یکی از ابتکارات تازه رییس جمهور ایران با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی‌گرایی به وضوح توسط کشورهای عضو سازمان ما متحد پشتیبانی شد.

این نمایشگاه برای به تصویر کشیدن همکاری های هفت دهه ای سازمان ملل متحد و ایران برپا شده است که استان کردستان به عنوان ششمین میزبان این نمایشگاه است.

این نمایشگاه که با هدف اطلاع رسانی در مورد حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمانهای بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد به مدت شش روز برپا می‌شود.

در این نمایشگاه 66 قطعه عکس از اسناد مهمی به نمایش گذاشته می شود که هر یک می تواند برای پژوهشگران ایرانی علاقه مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل سودمند باشد.

مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.

در این نمایشگاه عکس هایی از حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل‌ سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌های به اجرا در آمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته شده است.

رئیس خبرگزاری ایرنا استان کردستان نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه از آرشیو غنی عکس‌های خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی و حاکمیتی کشور در ارتباط با همکاری های 72 ساله ایران و سازمان ملل استفاده شده است.

مجید سلیمانی‌نژاد افزود: ما تلاش کردیم با برگزاری چنین نمایشگاهی همکاری های خود و سازمان ملل رو به معرض نمایش عموم بگذاریم.

وی با بیان اینکه استان کردستان ششمین استان کشور است که این نمایشگاه در آن گشایش می یابد گفت : امیدواریم این همکاری ها با سازمان ملل در حوزه‌های مختلف تداوم پیدا کند.

این نمایشگاه تا 17 شهریورماه جاری از ساعت 10 تا 12 و 17 تا 20 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول