اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایتالیا: آلمان چالش موجود در زمینه پناهجویان را دست‌کم گرفته است

وزیر کشور ایتالیا ضمن حمایت از مواضع کشورش در زمینه پذیرش پناهجویان گفت که برلین خطراتی که در پی ورود پناهجویان به کشور ایجاد می‌شود را دست‌کم گرفته است.

ایتالیا: آلمان چالش موجود در زمینه پناهجویان را دست‌کم گرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماتئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا  گفت که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان چالش مربوط به پناهجویان را دست‌کم گرفته است.

با گذشت ۱۰۰ روز از به قدرت رسیدن دولت جدید ایتالیا، سالوینی از حزب راست‌‌گرای «لیگ»  که در سمت معاون نخست‌وزیر «جوزپه کنته» هم فعالیت دارد در گفت‌وگو با شبکه خبری «دویچه‌وله» اعلام کرد که معتقد است که دولت آلمان خطر بحران اجتماعی در زمینه ورود پناهجویان در طول سالیان را دست‌کم گرفته است.

وی بر این باور است که با سیاست‌های امنیتی و مهاجرتی در طول زمانی که دولت جدید تشکیل شده، دستاوردهای بسیار عالی به دست آمده است و دولت با توجه به اشتغال، مالیات‌ها و بازنشستگی در پاییز آینده اینها را نشان خواهد داد.

سالوینی در توضیح درباره اینکه به تازگی در زمینه اقدام برای محدود کردن پذیرش پناهجویان در اروپا با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان به توافق رسیده است هم گفت: «من تلاش می‌کنم که برای  همه کار خوب انجام دهم. اوربان درباره دفاع از مرزهای اروپا درباره دفاع از کشور درباره اتباع آفریقایی و سرمایه‌گذاری صحبت کرد و من با او موافقم. مرکل پیشنهاد توزیع مجدد را در داخل اروپا مطرح کرده است و حتی می‌تواند با این موقعیت در آینده نزدیک موافقت کند. کاری که ما باید انجام دهیم این است که به این مردم کمک کنیم تا از کشورشان فرار نکنند.ما باید به سرعت ۵۰۰ میلیون یورو در آفریقا سرمایه‌گذاری کنیم. از نظر من هم آلمان و هم مجارستان در زمینه در مواردی خاصی حق دارند.»

مجارستان و ایتالیا در نظر دارند که ائتلاف جدیدی تشکیل دهند و به این وسیله راهکاری که اتحادیه اروپا با آن با پناهجویان تعامل می‌کند را تغییر دهند. به این منظور این دو مقام اروپایی سه‌شنبه گذشته در میلان دیدار کردند. اوربان و سالوینی بارها در زمینه پذیرش پناهجویان از مسئولیت خود شانه خالی کرده‌اند.سالوینی و اوربان تشکیل یک اتحاد حامی اروپا و ضد مهاجران را خواستار شده‌اند، که مانع از ورود پناهجویان به اروپا از خاورمیانه و آفریقا می‌شود.

این سیاستمدار ایتالیایی در ادامه با اشاره تحولات اخیر در شهر «کمنیتس» واقع در شرق آلمان هم گفت: «من میگویم که مرکل وقتی که می‌گوید که فضا برای هزاران نفر در آلمان وجود داشت، قطعا خطر تنش اجتماعی را دست کم می‌گیرد.من هنوز به یاد دارم که در جریان سال نوی ۲۰۱۵ در شهر کلن و دیگر کشورها چه اتفاقی افتاد. با این حال خشونت هرگز راهکار نیست. خشونت، خشونت می‌طلبد. اما دولت آلمان مشکل را طی سالها دست‌کم گرفته است و رشد حزب افراط‌گرای آلترناتیو برای آلمان واکنشی روشن در این راستاست.»

کشته شدن جوان ۳۵ ساله آلمانی که تظاهرات اعتراضی را در شهر «کمنیتس» واقع در شرق آلمان به دنبال داشت،  روز شنبه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای پلیس برای کنترل تظاهرات دیگری به این شهر اعزام شدند. یک تبعه عراقی و یک تبعه سوری در ارتباط با قتل جوان آلمانی دستگیر شده‌اند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول