اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حجّت‌الاسلام دیرباز در اجلاسیه خبرگان:

ممانعت از فعالیت اقتصادی مقامات دولتی باید تبدیل به قانون شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان گفت: قوه قضائیه و یا دولت، لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی کنند که هر مقام دولتی مادامی که مسئولیت دارد از انجام فعالیت اقتصادی، منع شود.

ممانعت از فعالیت اقتصادی مقامات دولتی باید تبدیل به قانون شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی مجلس خبرگان رهبری، حجّت الاسلام عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، امروز(سه‌شنبه ۱۳ شهریور) طی نطقی در پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت بایستی به گونه‌ای عمل کند که موجب نشود اوضاع اقتصادی جامعه نامساعد گردد.

وی افزود: امروزه مردم شریف ما از جمله مردم ولایتمدار استان آذربایجان غربی با مشکلات فراوان اقتصادی و تورم افسار گسیخته دست و پنجه نرم می‌کنند، اما برای حفظ انقلاب، مشکلات را تحمل می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت بایستی به‌گونه ای عمل کند که اعتماد مردم را بیشتر جلب کند، تصریح کرد: مهم­ترین سرمایه نظام اسلامی، اعتماد مردم است. با عمل به وعده‌ها، جلوگیری از سوءتدبیرها و مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و کاهش تصدی‌گری دولت می‎توان اعتماد عمومی جامعه را ترمیم نمود.

دیرباز ادامه داد: دولت بایستی تدابیری بیندیشد که به صورت نهادینه شده استفاده دولت از بدنه کارشناسی حوزه های علمیه برای حل مشکلات فرهنگی و بهره گیری از بدنه کارشناسی دانشگاهیان بیشتر شده و رسمیت پیدا کند. دلسوزان برای فروش نفت، ورود ارز، حل مشکلات بیکاری به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان، تورم افسار گسیخته، رکود اقتصادی و استقلال بانک مرکزی، طرح‌ها و برنامه های بسیار خوبی دارند که بایستی از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه مقتضای اقتصاد مقاومتی این بود که با خروج ترامپ از برجام با کمترین مشکل مواجه بشویم، تصریح کرد: این مطلب، روشن است که اگر اقتصاد مقاومتی در جامعه پیاده شده بود، آسیب های روزهای اخیر به ملت شریف ایران وارد نمی‌شد و بروز این آسیب‌ها، نشانه‌هایی روشن از پیاده نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درخواست می‌کنیم قوه قضائیه و یا دولت، لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی کنند که هر مقام دولتی مادامی که مسئولیت دارد از انجام فعالیت اقتصادی، منع شود. همه ما شینده‌ایم که مقام معظّم رهبری نزدیکان خود را از فعالیتهای اقتصادی منع کرده‌اند.

نماینده آذربایجان غربی در پایان گفت: امید است علمای بزرگوار مجلس خبرگان با عنایت به حدیث «لولا حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر» بیش از پیش  نسبت به طرح و پیگیری مشکلات اقتصادی مردم حساسیت نشان دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول