اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق توسعه‌ملی کشورخبر داد

اختصاص 500میلیون دلار برای آب‌ شیرین‌کن خلیج‌فارس بندرعباس

رئیس صندوق توسعه‌ملی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود 500میلیون دلار برای اجرای آب شیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی خلیج‌فارس در بندرعباس از صندوق توسعه‌ملی تخصیص می‌یابد.

اختصاص 500میلیون دلار برای آب‌ شیرین‌کن خلیج‌فارس بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی شهیدزاده امروز در بازدید از آبشیرین‌کن یک‌ میلیون مترمکعبی خلیج‌فارس در بندرعباس افزود: تاکنون 300میلیون دلار برای اجرای این پروژه تخصیص داده شده است و تا500میلیون دلار پیش‌بینی شده است که تخصیص داشته باشیم.

وی اظهار داشت: صندوق توسعه‌ ملی براساس سیاست‌های مقام معظم‌ رهبری و برنامه‌های رئیس‌جمهور و حمایت‌های مجلس موظف است که منابع خود را برای حمایت از بخش خصوصی در توسعه اقتصادی بکار بگیرد.

رئیس صندوق توسعه‌ ملی کشور تصریح نمود: یکی از پروژه‌هایی که در اقتصاد مقاومتی می‌تواند تعریف شود تولید آب برای مناطق کم‌آب و مناطقی است که براساس خشکسالی دچار آسیب شده‌اند.

وی ابراز داشت: این پروژه آبشیرین‌کن و آبرسانی که آب مورد نیاز بندرعباس، صنایع، فلات‌مرکزی، کرمان و یزد را تامین می‌کند که بوسیله صندوق توسعه‌ملی تامین اعتبار شده و بانک‌های عامل تجارت، کشاورزی و سینا در پشتیبانی از این پروژه نقش دارند. همچنین بخش خصوصی که برای اجرای این پروژه انتخاب شده، با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق و به موقع و بیش از 50 درصد پروژه را تاکنون اجرا کرده است.

شهیدزاده تاکید نمود: امیدواریم در اردیبهشت ماه سال آینده آب موردنیاز بندرعباس و مناطق صنعتی و فلات‌ مرکزی را بتوانیم از این پروژه تامین کنیم.

رئیس صندوق توسعه‌ملی کشور خاطرنشان کرد: یکی از اهدافمان این است که اثبات کنیم می‌توان آب مورد نیازمان را از نعمت‌هایی که خدا در مرزهایمان در اختیارمان قرار داده است با برنامه‌ریزی و پشتیبانی مالی بخش خصوصی تامین کرد. مشکلاتی که در بخش مرکزی ایران براساس خشکسالی ایجاد شده است را با این پروژه‌ها می‌توان برطرف کرد که این پروژه می‌تواند توسعه یابد و تا بیش از 15میلیون مترمکعب در روز می‌تواند از دریا بهره‌برداری و شیرین‌سازی شود و کمبود آب را می‌توان با این پروژه برطرف نمود.

وی گفت: اجرای چنین پروژه‌هایی تبدیل به پروژه‌های درآمدزا می‌شود و مشکلات مردم را برطرف می‌کند و با توجه به تولیدات اقتصادی که در بخش صنعت، شرب و کشاورزی  دارد می‌تواند منابع مضاعف به صندوق برگردد و در توسعه اقتصادی سرمایه‌گذاری شود.

شهیدزاده افزود: پیش‌بینی می‌شود تا 500 میلیون دلار از این طرح پشتیبانی کنیم و به میزانی که توسط بخش خصوصی، وزارت‌ نیرو و سازمان‌های صنعتی صنایع  تمایل داشته باشند و برنامه‌ریزی شود؛ می‌توانیم این پروژه را تا سه برابر توسعه دهیم. زیرا ظرفیت و امکانات و زیرساخت‌ها وجود دارد و می‌توان هزینه تمام شده آب را کاهش دهد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول