اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

معاون فرهنگی قوه قضاییه مطرح کرد

ضرورت استفاده از سیستم خودکنترلی و نظارت درونی در نظام اداری

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در نظام اداری باید از سیستم خودکنترلی و نظارت درونی که مکمل نظارت بیرونی است بهره برد و در تصمیمات اداری ضمن تقویت اعتقادات نسبت به خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در دل مردم ایجاد امید کرد و آنان را به آینده روشن نوید داد.

ضرورت استفاده از سیستم خودکنترلی و نظارت درونی در نظام اداری

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در دومین نشست پیوست نگاری فرهنگی که با حضور ۵۰ نفر از مدیران ارشد دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه در سالن همایش‌های دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار داشت: با شناخت درست امام، ولی خویش و درنظر گرفتن حضور خداوند در امور و همچنین با اعتقاد بر اینکه هر کاری حساب و کتابی دارد، در امور اداری و جاری کشور می‌توان به موفقیت‌های بسیار با ارزشی دست پیدا کرد.

وی افزود: هر مسئولی باید با در نظر گرفتن وجدان کاری با مخاطبان خود رفتار کند و در نتیجه باید در نظر داشت که آیا مسیری را که در حرکت هستیم، مسیر پیامبر خدا و اهل بیت (ع) هست یا خیر؟ چرا که اثرگذاری فرهنگی آن به مراتب با ارزش‌تر و بااهمیت‌تر در نزد مردم و افراد جامعه خواهد بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به پیوست فرهنگی در حوزه آموزش کادر‌های اداری اظهار داشت: باید در امور آموزشی با حاضر و ناظر بودن خدا، کرامت انسان‌ها را حفظ کرد و وجدان آنان را در برابر هرگونه زشتی و گمراهی آگاه ساخت و با اینگونه روش می‌توان تاثیر فزاینده‌ای در تصویب و یا تصمیمات قانونی اعمال کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی گفت: پیوست فرهنگی در اصل تقویت اعتقادات فرهنگی و باور‌های اسلامی است و از جهتی جلوی برخی بی اعتمادی‌ها و بد اخلاقی‌ها را که در جامعه امروز ما دیده می‌شود خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از طریق پیوست نگاری فرهنگی می‌توان آثار مخرب زندان را بر روی زندانی زدود و افراد خاطی را متنبه کرد و از این طریق جلوی فروپاشی کانون خانواده‌ها را گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی افزود: در نظام اداری باید از سیستم خودکنترلی و نظارت درونی که مکمل نظارت بیرونی است بهره برد و در تصمیمات اداری ضمن تقویت اعتقادات نسبت به خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در دل مردم ایجاد امید کرد و آنان را به آینده روشن نوید داد.

معان فرهنگی قوه قضاییه بهترین روش برای سنجش کار‌ها را بهره برداری از آیات و روایات در تمامی ابعاد زندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برشمرد و گفت: تصمیم گیری‌ها و فرآیند‌ها باید از این مسیر بگذرد تا اثرگذاری اعمال ما سنجیده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول