اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

گنبدکاووس می‌تواند قطب توسعه علمی آسیای میانه باشد/ برای توسعه رشته‌های پزشکی در گنبدکاووس تلاش می‌کنیم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارادت مردم منطقه «اکو» و «آسیای میانه» به گلستان و گنبدکاووس، گفت: گنبدکاووس می تواند قطب توسعه علمی آسیای میانه باشد.

گنبدکاووس می‌تواند قطب توسعه علمی آسیای میانه باشد/ برای توسعه رشته‌های پزشکی در گنبدکاووس تلاش می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدرضا عارف شامگاه چهارشنبه در دیدار با دانشگاهیان و مدیران حوزه آموزش در شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه خوشحال هستم در جمع دانشگاهیان و مدیران شهرستان گنبدکاووس به عنوان شهرستانی حساس و مهم در معادلات کشوری و استان هستم، اظهار کرد: استان گلستان به عنوان یک ایران کوچک پتانسیل بالایی در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه آموزش دارد که باید با نگاهی صحیح ارتقا پیدا کند.

وی با تبریک تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری «اینچه‌برون» به مردم شهرستان گنبدکاووس، افزود: ایجاد این منطقه آزاد سال‌هاست دغدغه و آرزوی مردم شریف شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان است و یادم هست در سال 1382 که بنده در این منطقه حاضر بودم برای نخستین بار این موضوع طرح شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد این منطقه می‌تواند یکی از تاثیرگذارترین مناطق برای ارتقای روابط اقتصادی و حتی دیپلماتیک باشد، افزود: امیدواریم هر چه زودتر مراحل ایجاد این منطقه به اتمام رسیده و مردم گنبدکاووس از این نعمت بهره‌مند شوند.

عارف با اشاره به اینکه در سال‌های ابتدایی انقلاب جلساتی برای توسعه دو استان شمالی یعنی مازندران و گیلان وقت صورت گرفت، ادامه داد: تصمیم‌گیری در گیلان راحت‌تر بود اما در مازندران آن زمان که استان گلستان امروز را نیز شامل می‌شد، همه شهرستان‌ها با ظرفیت‌های مختلف و بالا مدعی بودند که به حق هم همین‌گونه بود و تمیز دادن شهرستان‌ها به دلیل پتانسیل آنها مشکل بود.

وی با بیان اینکه در همان ابتدای انقلاب با توجه به مزیت‌های برجسته گنبدکاووس در حوزه کشاورزی یک رشته کشاورزی در آموزشکده این شهرستان ایجاد کردیم، گفت: دلیل طرح این موضع این است که تاکید کنم از ابتدای انقلاب نگاه نظام به گنبدکاووس ویژه، توسعه محور و برآمده از وحدت و همدلی بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در جلسات کمیسیون هرچند هفته رصد کلی از وضعیت آموزش عالی، آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه‌ای در استان‌ها داریم، اضافه کرد: اما معتقد هستیم بازدید میدانی بسیار مهم و کارآتر است زیرا باعث می‌شود از نزدیک بتوانیم ظرفیت‌ها و کاستی‌ها را ببینیم و به واقع آن را درک کنیم.

عارف با اشاره به اینکه امروز گروه‌های مختلفی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس در سطح استان و در شهرستان‌های مختلف حضور دارند، گفت: پس از جمع‌بندی و احصا ظرفیت‌های همه مجموعه استان، فردا در شورای برنامه‌ریزی استان تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.

وی از پیگیری درخواست‌های مردم و مدیران شهرستان گنبدکاووس هم فردا در استانداری و هم در بازگشت در تهران خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با توجه به اینکه امروز گنبدکاووس به عنوان محور شرق استان گلستان که می‌تواند به قطبی برای تاثیرگذاری علمی و توسعه‌ای برای همکاری با کشورهای منطقه به ویژه آسیای میانه و بلوک شرق باشد به جایگاه خود برسد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز اگر توسعه آموزش عالی به توسعه منطقه‌ای نیانجامد خیلی مفید نخواهد بود، تصریح کرد: کشورهای منطقه همواره ارادت قلبی به مردمان ایران دارند و خود را مدیون و مرهون تلاش‌های فرهنگی و علمی ما می‌دانند و اتاق‌های آنان پر است از تصاویر مشاهیر ایران که نشان از جایگاه ایران در این کشورهاست.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول