اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

تحصیل‌کرده دریانوردی بیکار نداریم/‌جذب دریانوردان در کوتاه‌ترین زمان

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تقریباً هیچ لیسانسه دریانوردی بیکاری در کشور نداریم، گفت: افرادی که تحصیل در رشته دریانوردی را انتخاب می‌کنند، بلافاصله توسط خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی جذب می‌شوند.

تحصیل‌کرده دریانوردی بیکار نداریم/‌جذب دریانوردان در کوتاه‌ترین زمان

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس‌ درباره ظرفیت اشتغال زایی حوزه دریانوردی، بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دنیا بر روی کشتی کار می‌کنند و در ایران نیز بیش از ۱۲۰ هزار دریانورد فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه تقریبا هیچ لیسانسه دریانوردی بیکاری در کشور نداریم، گفت: بنابراین افرادی که تحصیل در رشته دریانوردی را انتخاب می‌کنند، بلافاصله توسط خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی جذب می‌شوند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ افزود: با کمبود دریانورد‌ مواجه هستیم و ۱۵ درصد از پرسنل دو ناوگان ملی کشور (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نفت‌کش) خارجی هستند و به دلیل کمبود نیرو همچنان خارجی ها روی کشتی‌های ما حضور دارند، بنابراین نگاه این است که دانشکده های دریایی خود را تقویت کنیم و شرکت‌های کشتیرانی نیز پای کار بیایند تا دانشکده‌های دریایی بتوانند دانشجویان دریانوردی را جذب کنند.

حق شناس اضافه کرد: بازار کار حوزه دریایی، بین‌المللی است و بر اساس برآوردهای بین المللی، در ۱۰ سال آینده  به وجود حداقل ۱۵۰ هزار دریانورد نیاز است.

وی اظهار کرد: افرادی که به این عرصه وارد می‌شوند، در ابتدای امر جذب ناوگان های ملی خواهند شد و اگر این اتفاق هم رخ ندهد، برای آن ها بازار بین‌المللی برای آن‌ها فراهم است.

* آغاز فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بیان کرد:‌در بندر شهید رجایی فاز سوم توسعه را شروع کردیم و به طول اسکله ها ۱۴۰۰ متر اضافه خواهد شد.

حق‌شناس اضافه کرد: این طرح توسعه‌ای غیر از بنادر جنوب در بنادر شمال کشور هم برای افزایش ظرفیت مدنظر بوده و در دست اقدام است تا در این میان ناوگان ملی و کشتی‌هایی که با پرچم ایران در حال حرکت هستند ‌صادرات و واردات به را بهترین شکل در قالب حمل و نقل دریایی پیش ببرند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول