اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد

مشاهده آفت مگس میوه در باغات مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مشاهده آفت مگس میوه در برخی باغ‌های استان خبر داد.

مشاهده آفت مگس میوه در باغات مازندران

عبدالرحمن زاغی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری  فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده از باغ‌های شهرستان‌های ساری، جویبار، بابلسر، بابل، قائمشهر و سیمرغ مگس میوه مشاهده شد و به همین منظور مبارزه برای کاهش جمعیت و پیشگیری از خسارت احتمالی بر روی مرکبات بویژه نارنگی پیش‌رس و میانرس انجام شود.

وی با بیان اینکه باغداران در برداشت تمامی میوه‌های رسیده اعم از نارنگی پیش‌رس، گلابی، سیب و انار برای خارج کردن میزبان از دسترس آفت و فرار از خسارت اقدام کنند، گفت: در باغ‌ها از نصب تله‌های جلب‌کننده حاوی فرمون یا مایع سراتراپ بمنظور شکار انبوه مگس میوه استفاده شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران افزود: اگر شکار مگس در تله‌های نصب شده بیش از سه عدد در روز در هر تله باشد، انجام طعمه‌پاشی با طعمه مسموم تهیه شده با پروتئین هیدرولیزات به میزان سه لیتر و 200 سی سی حشره‌کش مالاتیون در 100 لیتر آب با استفاده از سمپاش پشتی تلمبه‌ای به‌صورت یک ردیف در میان در قسمت آفتاب‌گیر درخت توصیه می‌شود.

زاغی بر جمع‌آوری و دفن هرگونه میوه‌های ریخته شده پای درخت و دفن در عمق بیشتر از 50 سانتی‌متری خاک تاکید کرد.

وی گفت: باغداران برای مبارزه با این آفت از طریق فروشگاه‌های سموم مجاز و معتبر برای خرید و تامین اقلام و تجهیزات کنترل مگس میوه اقدام کنند.

انتهای پیام/86035/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول