اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

گزارش فارس از سومین روز سفر وزیر بهداشت به آذربایجان غربی

افتتاح 54 طرح عمرانی در میاندوآب/کلنگ‌زنی بیمارستان 250 تخت‌خوابی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سومین روز سفر خود به آذربایجان غربی از میاندوآب بازدید کرده و در جریان این سفر 54 طرح عمرانی را افتتاح و بیمارستان 250 تخت خوابی را کلنگ‌زنی کرد.

افتتاح 54 طرح عمرانی در میاندوآب/کلنگ‌زنی بیمارستان 250 تخت‌خوابی

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در سومین و آخرین روز سفر خود به آذربایجان غربی از طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و سلامت میاندوآب بازید کرد.

با افتتاح 54 پروژه حوزه سلامت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شاخص سلامت در این شهرستان شاهد یک ارتقای چشمگیر بود.

افتتاح 54 طرح حوزه سلامت در میاندوآب

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز 54 پروژه حوزه سلامت و بهداشت در شهرستان میاندوآب در قالب طرح تحول سلامت افتتاح شد، امیدوارم با افتتاح این طرح‌ها شاهد ارتقای قابل توجه شاخص سلامت شهرستان میاندوآب باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه اشاره کرد: در جریان این سفر کلنگ بیمارستان عباسی انجام شد و اعتبار مورد نیاز این طرح در برنامه بودجه سال آتی لحاظ خواهد شد؛ پیش بینی می‌کنیم تا سال 99 شاهد افتتاح این طرح باشیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با حمایت استاندار و اعتبار وزارت بهداشت، می‌توانیم شاهد بهره برداری از بیمارستان‌های شاهین‌دژ و تکاب نیز باشیم.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های در دست احداث آذربایجان غربی از جمله در پیرانشهر و خوی، امیدواریم تا سال آینده شاهد افتتاح چند بیمارستان و افزایش ظرفیت واحدهای درمانی این استان باشیم که شاخص سلامت آذربایجان غربی را بهبود می‌بخشد.

طرح‌های افتتاحی در میاندوآب شامل بخش‌های بهداشت و درمان شهری و روستایی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در تشریح طرح‌های افتتاح شده توسط وزیر بهداشت در جریان سفر به میاندوآب گفت: این طرح‌ها هم در حوزه بهداشت و هم در حوزه درمان بوده، البته مراکز روستایی و شهری نیز در بین پروژه‌های افتتاحی وجود دارند.

جواد آقازاده در تکمیل سخنان خود عنوان کرد: در حوزه درمان فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه(س) با زیر بنای 10 هزار مترمربع و صرف اعتبار 140میلیارد ریالی افتتاح شد همچنین بهره برداری از سردرب تازه احداث بیمارستان عباسی و تحویل 5 دستگاه آمبولانس پیشرفته توسط وزیر بهداشت از دیگر طرح‌های افتتاح شده در میاندوآب بود.

وی در ادامه افزود: در حوزه بهداشت نیز مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در داش تپه با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون ریال، مرکز خدمات جامع سلامت شهری 22 بهمن با اعتبار 10میلیارد ریال و 2 مرکز شبانه روزی خدمات جامع سلامت روستایی باروق و چهاربرج با اعتبار 20 میلیارد ریالی افتتاح شدند که 2 هزار و 460 مترمربع به فضاهای مراکز بهداشت این شهرستان اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی همچنین اشاره کرد: کلینیک تخصصی در زیربنایی بالغ بر  یک هزار و 800 مترمربع و با اعتبار 40 میلیارد ریالی و کلینیک تشخیص بیماران سرطانی با اعتبار 20میلیارد ریالی در زیربنای 560مترمربع از دیگر پروژه‌هایی بودند که امروز توسط وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسیدند.

بیش از 3 هزار میلیارد ریال طرح حوزه سلامت در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده است

استاندار آذربایجان غربی  نیز در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان 250 تخت‌خوابی میاندوآب اعلام کرد: در چند روز اخیر بالغ بر 100 پروژه حوزه سلامت و بهداشت با هزینه  3 هزار میلیارد ریالی در آذربایجان غربی  به بهره برداری رسیده است.

محمد مهدی شهریاری ادامه داد: وزیر بهداشت قول تخصیص 10 هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل بیمارستان‌های میاندوآب، نقده، بوکان، مهاباد را داده است تا این استان که یک استان ثروتمند ولی محروم از امکانات است توسعه یابد.

اختیاراتی برای جذب نیرو ندارم!

نکته جالب توجه در سفر سه روزه وزیر بهداشت به آذربایجان غربی خیل تقاضاهای مردمی و نامه‌هایی بود که به وزیر داده می‌شد.

حتی برخی از این نامه‌ها در حوزه وزارت بهداشت نبود اما مردم چون سایر وزرا یا مسئولین کشوری را به راحتی نمی‌توانند ببینند از فرصت حضور وزیر بهداشت نهایت استفاده را می‌کردند تا به زعم خویش شاید برخی از مشکلاتشان حل شود.

این درخواست‌ها تا جایی پیشرفت که وزر بهداشت ناچار شد واکنش نشان دهد و اعلام کند که اختیاراتی برای جذب نیرو ندارد!

وی در خصوص کمبود نیرو مدعی شد: با توجه به تفویض اختیارات به دستگاه‌های دیگر، وزارت بهداشت نمی‌تواند نیروهای حوزه بهداشت و سلامت را استخدام کند و استخدام این نیروها نیز از درآمدهای بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد که با توجه به تاخیر در پرداخت بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، بیمارستان‌ها نیز دچار مشکلاتی شده‌اند.

وزیر بهداشت پس از پایان برنامه سفر خود میاندوآب را به مقصد مراغه در آذربایجان شرقی ترک کرد اما بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی روز پنج شنبه، 22 شهریور، بار دیگر مهمان آذربایجان غربی خواهد بود تا طرح‌های حوزه بهداشت و درمان ارومیه را افتتاح کند.

انتهای پیام/61022/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول