اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

استفاده از پهپاد در معماری برای ایجاد سقف ها و پل های متحرک

تا به حال از پهپادها برای انجام ماموریت های پروازی و شناسایی یا عکاسی و فیلم برداری استفاده می شد، اما ظاهرا قرار است در آینده از آنها در حوزه معماری هم استفاده شود.

استفاده از پهپاد در معماری برای ایجاد سقف ها و پل های متحرک

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، تا به حال از پهپادها برای انجام ماموریت های پروازی و شناسایی یا عکاسی و فیلم برداری استفاده می شد، اما ظاهرا قرار است در آینده از آنها در حوزه معماری هم استفاده شود.

گروهی از محققان دانشگاه اشتوتگارت می گویند می توان از پهپادهای رباتیک پرنده برای معماری سازه های هوشمند استفاده کرد و آنها را برای جاگذاری مواد مختلف به شیوه های گوناگون در کنار هم به کار برد تا به عنوان مثال در طول روز در مناطق  روباز فضاهایی با سایه مناسب برای استراحت به وجود آید.

پهپادهای یادشده می توانند دنیای معماری را متحول کنند و با توجه به قابلیت جابجایی سریع و هوشمند می توان سازه های جذاب و به سرعت قابل تغییری را با استفاده از آنها برپا کرد.

مزیت مهم دیگر استفاده از این روش برای معماری این است که نیازی به استفاده از مصالح مختلف و همین طور کثیف کردن محیط اطراف وجود ندارد و هزینه این کار هم بسیار پایین است.

در این روش ابتدا الگوریتمی برای طراحی سازه های مورد نظر طراحی می شود و سپس پهپادها به طور خودکار به پرواز درمی آیند تا بتوانند سازه طراحی شده را با حمل مواد تشکیل دهنده آن ایجاد کنند. از این روش در آینده می توان برای ساخت پل هم استفاده کرد.

سازه های حمل شده توسط پهپادها که بدین منظور به کار گرفته می شوند از جنس فیبر نوری بوده و بسیار سبک وزن است. البته تعدادی حسگر و ماژول های ارتباطی و غیره نیز بر روی آنها نصب شده است. همچنین سازه های مذکور می توانند توسط پهپادها و در واکنش به تغییر زاویه تابش نور خورشید جابجا شوند تا سایه مورد نیاز افراد را تامین کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول