اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مفرد در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

اعزام 63 هزار جهادگر به مناطق محروم در «رزمایش خدمت»/ ارائه خدمات درمانی به47 هزار نفر

دبیر رزمایش خدمت گفت: 10 روز است از برگزاری رزمایش خدمت می‌گذرد و طبق آماری که از استان‌های مختلف و گروه‌های جهادی دریافت کردیم 63 هزار جهادگر در قالب 4550 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند،

اعزام 63 هزار جهادگر  به مناطق محروم در «رزمایش خدمت»/ ارائه خدمات درمانی  به47 هزار نفر

صادق مفرد سخنگو و دبیر رزمایش خدمت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: در حدود 10 روز است از برگزاری رزمایش خدمت می‌گذرد و طبق آماری که از استان‌های مختلف و گروه‌های جهادی دریافت کردیم 63 هزار جهادگر در قالب 4550 گروه جهادی  به مناطق محروم اعزام شدند، برخی از این اعزام‌ها به پایان رسیده و برخی هم هنوز ادامه دارد. 

مفرد ادامه داد: بیشترین اعزام‌ها به ترتیب مربوط به استانهای آذربایجان شرقی، مازندران، بوشهر و کرمان است البته حجم اعزام به استان‌های دیگر هم در حال زیاد شدن است.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی ادامه داد: ما از اقشار مختلف دانشجویی، دانش‌آموزی و گروه‌های دیگر اعزام‌های خوبی داشتیم، 33 درصد اعزام‌ها مربوط به خواهران و 67 درصد مربوط به آقایان است.

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی  تاکید کرد: از تعداد 4550 گروه جهادی کار 3 هزار گروه جهادی به پایان رسیده است که از طریق این 3 هزار گروه، برنامه‌های مختلفی در 2800 محله روستا برگزار شده که بخشی از آن بین گروه‌های جهادی مشترک است .

وی گفت: عمدتاً در این رزمایش تمرکز بر مناطق محروم بوده است و تاکنون سابقه حضور این حجم از گروه‌های جهادی را در مناطق محروم نداشتیم ولی این اتفاق به واسطه این رزمایش رقم خورده است. 

مفرد تصریح کرد: در این مدت قریب به 6300 برنامه فرهنگی برگزار شده که از این تعداد 1500 برنامه مرتبط به کلاس‌های آموزشی، عقیدتی، اخلاقی و قرآن است، در 500 محله هم اکران فیلم داشتیم و 1100 مسابقه فرهنگی از جمله یادواره شهدا برگزار شده است.

وی اظهارداشت: در این مدت به کمک گروه‌های جهادی پزشکی به 47 هزار نفر خدمات درمانی رساندیم که از این تعداد 22 هزار نفر ویزیت عمومی بوده است. 10 هزار خدمات مشاوره‌‌ای، 4800 نفر هم خدمات دندانپزشکی است. از جمله بینایی‌سنجی، شنوایی، مامایی و خدمات دیگر.

مفرد ادامه داد: در حوزه اقتصادی 302 کلاس ترویجی آموزشی از جنس کلاس‌هایی که دانشجویان رشته‌های کشاورزی و کسانی که تحصیلات مرتبط با این موضوع دارند برگزار شده است، تقریباً 570 برنامه هم در حوزه فرهنگسازی اقتصادی و موضوعات مرتبط با معیشت مردم برگزار شده است. همچنین 807 بنگاه خرد و کوچک هم توسط گروه‌های جهادی راه‌اندازی شده است.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی ادامه داد: در عرصه عمرانی 2100 پروژه عمرانی اجرا شده است که عمدتاً پروژه‌هایی از جنس تکمیل، مرمت و ... است.

وی ادامه داد: چون فرصت اردوها محدود است و در عرض 20 روز باید خدمات به پایان برسد سعی کردیم دست روی پروژه‌های کوچک بگذاریم تا بتوانیم آن را به اتمام برسانیم و تاکنون در 760 خانه محروم فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

دبیر رزمایش خدمت گفت: در همین راستا 320 مدرسه، 320 مسجد و حسینیه و 56 پروژه آبرسانی، کشاورزی با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه آب وجود دارد انجام شده است.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی تاکید کرد: اتفاقات جدیدی نیز به واسطه این رزمایش رقم خورد. یکی اینکه گروه‌های جهادی را مردم به واسطه فعالیت در روستاها می‌شناسند که در طی این رزمایش گروه‌های جهادی به مناطق شهری و حاشیه شهر ورود جدی داشتند.

وی گفت: اخیراً بازدیدی از گروه‌های جهادی در برخی استانها داشتیم که خدمات خیلی خوبی صورت گرفته است، اقشار مختلف بسیج نیز در این اردوها همکاری بسیار خوبی داشته‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول