اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

امام جمعه سمنان:

گرانی درد بی‌درمان جامعه امروز است/ مسؤولان به فرامین رهبری جامه عمل بپوشانند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه گرانی درد بی‌درمان جامعه امروز است، گفت: مسؤولان باید به فرامین رهبری جامه عمل بپوشانند و پاسخگوی مشکلات باشند.

گرانی درد بی‌درمان جامعه امروز است/ مسؤولان به فرامین رهبری جامه عمل بپوشانند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور مردم و مسؤولان در مصلای این شهر برگزار شد، بیان کرد: در نشستی طی روزهای اخیر، مشکلات و مطالبات موجود در بازار و مردم به رهبری و سران قوا منتقل و تشریح شد که البته رئیس‌جمهوری در این جلسه حضور نداشت.

وی با انتقاد از وضع فعلی بازار و کاهش قدرت خرید مردم گفت: گرانی درد بی‌درمان امروز جامعه است و اگر کالا هم در بازار باشد، مردم آن‌چنان قدرت خریدی ندارند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امیدواریم مردم به سطحی از درآمد برسند که در خرید اجناس با مشکلی مواجه نشوند، افزود: گرانی اکنون گریبانگیر مردم شده و مسؤولان باید برای پایان دادن به این وضع اقدام عاجل را مدنظر قرار دهند.

شاهچراغی انسجام، وحدت و پیروی از فرامین رهبری را رمز عبور از مشکلات فعلی جامعه دانست و افزود: ابرقدرت‌ها 40 سال ملت ایران را با انواع دسیسه‌ها تهدید کردند؛ اما مردم همیشه برابر این توطئه‌ها پیروز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 40 سال دشمن با اعمال انواع تحریم‌ها، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، جنگ روانی کشور را تهدید کرده است، بیان کرد: اخیراً نیز دشمن از جبهه جنگ رسانه‌ای وارد عمل شده و با بزرگ‌نمایی برخی مشکلات، به مسائل کشور دامن می‌زند؛ اما رمز پیروزی ملت ایران در مقاومت و اطاعت از رهبری خلاصه می‌شود و دشمن مانند همیشه شکست خواهد خورد.

امام جمعه سمنان به پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست‌ها در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام شجاعانه نشانگر چند پیام و مرهمی برای خانواده‌های شهدایی بود که در مریوان از دست دادیم؛ همچنین نشانگر اقتدار نظام بود که این نظام هیچ حرکت خصمانه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

شاهچراغی ادامه داد: این اقدام هشداری نیز برای دشمنان منطقه بود که باید هوشیار باشند؛ چراکه ایران شیر است و بازی کردن با دم شیر خطر دارد.

وی با اشاره به برخی معضلات امروز جامعه اظهار کرد: خداوند متعال برای جلوگیری از افزایش تهدیدها و آسیب‌ها در جامعه، قصاص را بنا نهاده که تضمین سلامت جامعه است؛ قصاص ضامن امنیت و سلامت جامعه است؛ اما باید عادلانه باشد.

امام جمعه سمنان به سالروز گرامیداشت یاد کوچک‌ترین سرباز صحرای کربلا که هم‌زمان با جمعه اول ماه محرم بوده و به‌واسطه آن آیینی جهانی به یاد این شهید کوچک برگزار می‌شود، اشاره و بیان کرد: تنها شهیدی که امام حسین (ع) برایش نماز اقامه کردند، این شهید شش‌ماهه بود که معصومیتش از اذهان پاک نخواهد شد.

شاهچراغی ماه محرم را فرصتی برای تقرب به خداوند و تقویت بنیان‌های تقوا در نهاد آدمی برشمرد و گفت: مؤمنان و متقیان باید از عاشورا و محرم درس مبارزه همیشگی با ابرقدرت‌ها را بیاموزند.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول