اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ارز حاصل از صادرات باید به اقتصاد جامعه بازگردد/ جلوی احتکار و گرانفروشی گرفته شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص پیمان‎سپاری ارزی گفت: این بخشنامه ناظر بر این است که ارز حاصل از صادرات به اقتصاد جامعه بازگردد.

ارز حاصل از صادرات باید به اقتصاد جامعه بازگردد/ جلوی احتکار و گرانفروشی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید خدابخش عصر امروز در چهل و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: انرژی ما بیشتر روی صادرات است و اگر بخواهیم این صادرات دوام یابد، باید ارز حاصل از صادرات به جامعه برگردد.

وی افزود: باید به واردات هم توجه کنیم، در حال حاضر در شرایط تحریم قرار داریم، باید شاهد فراوانی و رونق در کالاها باشیم و از ظرفیت مناطق آزاد استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: طبق اعلام برخی از تولیدکنندگان درصد قابل توجهی از ماده اولیه کارخانجاتی که شکلات تولید می‌کنند، واردات است و در این شرایط باید ماده اولیه به فراوانی و رونق برسد.

خدابخش در عین حال خاطرنشان کرد: موضوع واردات و تأمین مواداولیه یک رکن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول تاکید کرد: در کنار اینکه باید جلوی احتکار و گرانفروشی گرفته باشد، باید رونق ایجاد شود و بعد از آن قیمت‌گذاری و توزیع مناسب کالا نیز اولویت بعدی است.

گزارش فارس حاکی است، در این جلسه مواردی مثل بررسی موانع اجرایی بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 97، بررسی اجرای مصوبات مرتبط با حوزه فرش دستباف استان، بررسی پیشنهادهای اصلاحی مربوط به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص پیمان‌سپاری ارزی، بررسی پیش‎نویس آیین‌نامه پیشنهادی ستاد و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، معرفی و تصویب عضویت اعضای بخش خصوصی و تعاونی، بررسی پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ از شرکت‌های خدمات‌رسان مطرح شد.

انتهای پیام/60026/ 30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول