اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی خبر داد

شتاب در توسعه ورزش‌های همگانی/ مشارکت مردم در ورزش افزایش می‌یابد

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه مشارکت مردم در ورزش‌های همگانی افزایش می‌یابد، گفت: سلسله برنامه‌های توسعه ورزش‌های همگانی در کشور شتاب می‌گیرد.

شتاب در توسعه ورزش‌های همگانی/ مشارکت مردم در ورزش افزایش می‌یابد

علی مجدآرا در حاشیه برگزاری مجمع عادی هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، ورزش‌های همگانی را عامل رسیدن به موفقیت در سایر رشته‌های قهرمانی دانست و اظهار کرد: در تمام هیأت‌ها و رشته‌های ورزشی، کمیته ورزش‌های همگانی فعال شده است تا گسترش فعالیت‌های همگانی را رقم بزند.

وی درباره برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی برای ترویج نشاط و ورزش در جامعه بیان کرد: سند توسعه فدراسیون ورزش‌های همگانی حرکت به سمت ایرانی، شاداب و سالم در سال‌های آتی است و در راستای تحقق این هدف، سلسله برنامه‌های توسعه ورزش‌های همگانی در کشور شتاب می‌گیرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: برای مشارکت و روی آوردن هر چه بیشتر مردم به مقوله ورزش، تدابیر مهمی اتخاذشده و با احصای آمار افرادی که به ورزش همگانی روی آورده‌اند و تدوین برنامه‌های اساسی سعی می‌شود تا این تعداد افزایش یابد.

مجدآرا بیان کرد: در آخرین آمارها، مشارکت مردم در ورزش‌های همگانی 21 درصد اعلام شده است؛ اما سعی می‌شود این آمار طی سال‌های آتی به 50 درصد برسد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر مهم‌ترین چالشی که ورزش همگانی با آن مواجه است، گفت: مهم‌ترین چالش، کم‌تحرکی است که زندگی صنعتی عامل اصلی آن محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، ناآرامی را تهدید دیگر برشمرد و گفت: اگر مملکت آرام باشد و استکبار جهانی دست از تهدید و مداخله در امور ما بردارد و کشور به آرامش برسد، این آرامش منجر به اجراهای برنامه‌های خوب برای مردم خواهد شد که پاسخگوی نیازهای حرکتی آنان است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم شادی، نشاط و حوصله در کار در گرو ورزش همگانی، اعصاب آرام و فراغ بال مردم است.

مجدآرا تضمین سلامتی را در گرو تغذیه سالم و دوری از استرس عنوان کرد و یادآور شد: برای داشتن ایران سالم و شاداب باید غذای سالم مصرف و از استرس دوری کرد و ورزش را در برنامه روزانه گنجاند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه این فدراسیون با 60 کمیته و انجمن، مدرسان خوبی را تحویل جامعه داده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما در بخش ورزش‌ بانوان رتبه اول را بین همه فدراسیون‌ها کسب کرده و در آموزش و کارآفرینی نیز رتبه نخست را در اختیار داریم.

مجدآرا، آموزش را از شاخص‌های مهم توسعه برشمرد و گفت: در این راستا و برای کمک هر چه بیشتر به نقاط محروم و شهرستان‌ها، برنامه‌های جامعی تدوین شده که سلامت و نشاط هر چه بیشتر مردم را رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: به‌منظور افزایش تحرک، شادی و نشاط، 14 طرح به‌عنوان پایلوت در سمنان اجرا می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای توسعه ورزش‌های همگانی که در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است، اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای تأکیدات مسؤولان ارشد نظام و با توجه به دغدغه‌مندی آنان، توسعه هر چه بیشتر ورزش‌های همگانی در دستور کار است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول