اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع اردنی: در موضوع بازگشایی گذرگاه «نصیب» اولویت با مسائل امنیتی است

همزمان با انتشار اخباری در خصوص بازگشایی قریب‌الوقوع گذرگاه «نصیب» در مرز اردن و سوریه، برخی منابع اردنی تأکید کردند که مسائل امنیتی در اولویت قرار دارد.

منابع اردنی: در موضوع بازگشایی گذرگاه «نصیب» اولویت با مسائل امنیتی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع اردنی تأکید کردند که این کشور مسائل امنیتی را در اولویت بحث مربوط به بازگشایی مرز و گذرگاه‌ها با سوریه قرار داده است.

روزنامه «الغد» اردن امروز یکشنبه به نقل از برخی کارشناسان نظامی نوشت که اردن دیدگاه مثبتی درباره بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب و تلاش دو کشور برای تبیین اقدامات مربوط به اجرایی شدن این امر در مرحله آینده دارد.

این کارشناسان با اشاره به اینکه بسیاری از نمایندگان بخش‌های مختلف اردن از گذرگاه نصیب به عنوان «راه تنفس شمالی اردن» یاد می‌کنند، افزود که این گذرگاه تنها راه ترانزیتی است که اردن را به چند کشور از طریق سوریه وصل می‌کند.

کمیته فنی اردن و سوریه چهارشنبه گذشته برای بررسی موضوع بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب تشکیل جلسه داد و گفته می‌شود روز پنجشنبه این گذرگاه فعالیت خود را پس از گذشت حدود سه سال تعطیلی، ازسر می‌گیرد.

گذرگاه جابر یا همان نصیب بین شهرک سوری نصیب در استان درعا و شهرک جابر اردن در استان المفرق قرار گرفته است و تا پیش از تعطیلی این گذرگاه، یکی از پُر تردد‌ترین گذرگاه محسوب می‌شد به طوریکه روزانه هفت هزار کامیون از آن عبور می‌کرد.

بازگشایی گذرگاه نیاز به زمان دارد

سرتیپ بازنشسته «محمد العلاونه» می‌گوید که بازگشایی مرز بین سوریه و اردن به زمان بیشتر برای مهیا شدن شرایط مناسب امنیتی جهت عبور و مرور مسافران و واردات کالا به دمشق و دیگر استان‌های سوریه، نیاز دارد.

العلاونه با اشاره به انتشار اخباری در خصوص نشست کمیته فنی اردن و سوریه، گفت که بهتر است سلامت و امنیت مسافران جهت تردد در این گذرگاه، مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی افزود که در خصوص بازگشایی مرزها و گذرگاه‌های دو کشور، اردن در درجه نخست به مسئله امنیتی اهتمام دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول