اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران خبر داد

بررسی مشکلات امور ایثارگران 8 استان کشور/ تدوین شیوه‌نامه برگزاری یادواره‌های شهدا در سمنان

مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران، از بررسی مشکلات امور ایثارگران در کارگروه امور ایثارگران منطقه یک کشور خبر داد و گفت: شیوه‌نامه برگزاری یادواره‌های شهدا در سمنان تدوین شده است.

بررسی مشکلات امور ایثارگران 8 استان کشور/ تدوین شیوه‌نامه برگزاری یادواره‌های شهدا در سمنان

محمدهادی مظاهری امروز در حاشیه برگزاری نشست کارگروه امور ایثارگران منطقه یک کشور که با حضور مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران به میزبان شهر آبسرد از توابع استان تهران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: کارگروه امور ایثارگران منطقه یک کشوری به‌صورت فصلی نشست‌هایی را برگزار می‌کند.

وی افزود: در این کارگروه با هم‌فکری و هم‌افزایی اعضای کارگروه که شامل مشاوران استانداران سمنان، البرز، تهران، مازندران، گلستان، گیلان، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد است، مسائل و مشکلات مختلف مربوط به حوزه ایثار و شهادت که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد به‌صورت منطقه‌ای بررسی می‌شود.

سمنانی‌ها در 25 عملیات اصلی دفاع مقدس شرکت کردند

مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران ادامه داد: پس از بررسی مسائل، نتایج برای پیگیری صورت‌جلسه و برای اقدام ابلاغ می‌شود؛ بخشی از اقدامات توسط مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران و بخش دیگر توسط مسؤولان امور هماهنگی استان‌ها منعکس و پیگیری می‌شود.

مظاهری تصریح کرد: در نشست کارگروه امور ایثارگران خیلی از مسائل به‌صورت بخشی مورد توجه واقع می‌شود تا بخشی از مشکلات مربوطه به ایثارگران در استان‌های عضو این کارگروه مورد حل و فصل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ تعداد شهدا مقام سوم را در کشور دارد، بیان کرد: همچنین استان سمنان مقام نخست به لحاظ تعداد جانباز و از لحاظ آزادگان مقام آخر را بین استان‌های کشور دارد؛ رزمندگان سمنانی در 25 عملیات اصلی هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

سالانه 400 یادواره شهدا در سمنان برگزار می‌شود

مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، بیشترین فعالیت‌های ما در استان سمنان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا، تولیداتی در عرصه‌های فیلم و مستندسازی انجام می‌شود.

مظاهری با بیان اینکه تألیف و تدوین کتاب‌های متعددی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در سمنان وجود دارد، افزود: توجه ویژه‌ای در بحث برگزاری یادواره‌های شهدا جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در سمنان وجود دارد و در این خصوص، سالانه 400 یادواره شهدا در بخش شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این بوده که یادواره‌های شهدا به‌صورت قشری برگزار شود، گفت: در سال 1396، یک هزار یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس استان سمنان برگزار شده؛ یعنی هر مدرسه، یک یادواره شهدا داشته است و همین موضوع در دانشگاه‌ها نیز صورت می‌گیرد.

تدوین شیوه‌نامه برگزاری یادواره‌های شهدا در سمنان

مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران تصریح کرد: در خصوص بحث رسیدگی به امور ایثارگران، نشست شوراهای هماهنگی امور ایثارگران و کارگروه‌های تخصصی ذیل این شورا به‌صورت فصلی در استان سمنان برگزار می‌شود؛ شیوه‌نامه برگزاری یادواره‌های شهدا برای کیفی‌سازی و مؤثر بودن این مراسم تنظیم شده که پس از نهایی شدن به‌عنوان الگو می‌توان در اختیار کشور قرار دهیم.

مظاهری بیان کرد: یکی از قشرهای مؤثر در جامعه امروز که وجود آن‌ها در 40 سال انقلاب در عرصه‌های مختلف دیده شده، ایثارگران هستند؛ ایثارگران مهم‌ترین و شاخص‌ترین افراد در هشت سال دفاع و امروز هم در جبهه‌های مقاومت هستند.

وی تأکید کرد: قشر ایثارگران در هر جایگاهی که قرار گیرند، می‌توانند نیروهای کارآمد و مؤثری بر آن دستگاه و مجموعه باشند؛ به همین جهت، پیشنهاد ما این است که هر چقدر بتوانیم از آن‌ها در جایگاه مدیریتی استفاده شود، با توجه به نگاه خالصانه و دغدغه‌ای که دارند، می‌توانند یکی از مدیران برجسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول