اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

اجتماع عظیم عاشورا پیام عاشورایی بودن ملت را به جهان صادر کرد

امام جمعه اردبیل با اشاره به اجتماع عظیم عاشورا و تاسوعای حسینی در اردبیل گفت: این اجتماع عظیم ثابت کرد که اگر دشمن فشار خود را افزایش دهند ملت و جوانان عاشورایی بودن خود را اثبات می کنند.

اجتماع عظیم عاشورا پیام عاشورایی بودن ملت را به جهان صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به اجتماع عظیم عاشورا و تاسوعا در اردبیل، اظهار‌کرد: این اجتماع عظیم 2 پیام داشت که اولا اگر دشمن فشار خود را بر ما افزایش دهد، عاشورایی بودن خود را اثبات می‌کنیم و دوم اینکه جوانان ما هویت خود را در مدرسه حسینی یافته‌اند.

وی افزود: پیامبر ما فرمود «انا و علی ابوا هذه الامه» این جمله شناسنامه ماست، ما جان می‌دهیم ولی این شناسنامه را از دست نمی‌دهیم. هویت ما لبیک یا حسین، رخت سیاه، سربند مشکی، بوی زنجیر عزای حسین، آب طشت حسین، اشک در عزای فرزند فاطمه، بیرق عزاداری، معجر زینب، قنداقه اصغر و علم ابوالفضل است.

عاملی تصریح‌کرد: امسال هزاران جوان در زیر باران با پای برهنه در 40 مسجد شمع روشن کردند و سال‌های گذشته زیر برف زمستان این کار را انجام دادند. این جوانان را نمی‌توان از حسین جدا کرد. امام حسین شمع‌ها را خاموش کرد که بروید ولی جوانان ما شمع را روشن می‌کنند که یا حسین نمی‌رویم و دامن تو را رها نمی‌کنیم.

امام جمعه اردبیل همچنین از تمامی آذری‌های جهان به خاطر اجتماعات عظیم تاسوعا و عاشورا مخصوصا از اهالی گنجه و باکو تشکر کرد و گفت: عاشورای امسال روز تاریخی برای آذربایجان بود.

وی همچنین از اهل سنت استان و غرب گیلان به خاطر عزاداری‌ها و احسان بسیار شایسته در عزای فرزند پیامبر تشکر کرد و گفت: این عزیزان با این عزاداری‌ها به سیره رسول خدا لبیک گفته‌اند.

 وی همچنین از پاکبانان محرم که شهر را در ایام عزا تر و تمیز و پاکیزه نگه داشتند و تحسین مهمان خارجی را برانگیختند تشکر کرد و گفت: در سال گذشته در خیابان آکسفورد استریت که منطقه‌ای تجاری در انگلستان است در راهپیمایی عاشورا در عرض یک ساعت 50 هزار نفر از این خیابان عبور کردند. شهرداری ویستمنستر می‌گوید ما حتی یک کارگر شهرداری را برای تنظیف به کار نگرفتیم با اینکه 50 هزار بسته غذایی و بیش از 100 هزار بطری آب و آب میوه بین عزاداران توزیع شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان از هیأت امناء مساجدی که در شب عاشورا به عشق امام حسین(ع) و به یاد قرائت قرآن امام حسین(ع) در مساجد خود مجلس قرائت برپا کردند تشکر کرد.

وی همچنین از تمام کسانی که با مراجعه به سازمان انتقال خون با اهدای خون خود زندگی جمعی از هموطنان را تضمین کردند تشکر نمود و گفت: این عزیزان بهترین معامله را با امام حسین(ع) انجام داده اند.

امام جمعه اردبیل همچنین از صدا و سیما و نیروی انتظامی و مجموعه شهرداری و تمام نیروهای امنیتی که در اجرای اجتماعات بزرگ و انعکاس کشوری آن تلاش کردند، تشکر نمود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این جنگ تحمیلی و ظالمانه آمریکا 220 هزار شهید با عظمت از ما گرفت. ما همه‌ی تبعات جنگ تحمیلی را از آمریکا می‌دانیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول