اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

امام حسین (ع) درس آزادگی را به بشریت داد

امام جمعه گرگان گفت: سید و سالار شهیدان درس آزادگی را به بشریت داد.

 امام حسین (ع) درس آزادگی را به بشریت داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: امام حسین (ع) با قیام خود تلاش کرد دین پیامبر (ص) زنده بماند.

وی با اشاره به حرکت کاروان اسرا کربلا در ظهر روز یازدهم محرم به سمت کوفه، تصریح کرد:  سیدبن طاووس که در قرن پنجم زندگی می‌کرده در کتاب خود آورده است در کربلا دشمن با آتش زدن خیمه‌ها، خانم‌ها پابرهنه و با چشم گریان از خیمه بیرون آمدند و آنها را به صورت اسیر از خیمه‌ها حرکت دادند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه کاروان اسرا از ماموران این زیاد درخواست کردند از کنار مقتل شهدا عبور کنند و وقتی چشم کاروان به شهدا افتاد فریاد از آنها بلند شد، گفت: حضرت زینب(س)  با دیدن پیکر بی‌سر شهدا فریاد می‌زد و با قلبی پر از اندوه و صدایی محزون صدا می‌زد «ای رسول خدا (ص) که ملائکه آسمان بر تو درود می‌فرستند، ببین صحنه را، این حسین (ع)  تو است که جایش روی زانوی تو بود اما اکنون بر زمین افتاده و پیکرش پر از خون است و بدنش تکه تکه شده است».

وی همچنین با اشاره به حضور حدود 4 میلیون نفر دانش آموزان در مدارس کشور در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: با فرا رسیدن  اول مهرماه بیش از 18 میلیون دانش آموز و دانشجو، تحصیل خود را در مراکز آموزشی آغاز می‌کنند.

امام جمعه گرگان این تعداد از دانش آموز و دانشجو حدود یک پنجم جمعیت کشور را شامل می‌شوند، خاطرنشان افزود: از این تعداد حدود 4 میلیون دانشجو در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و حدود 4 میلیون نفر دانش آموزان در مدارس سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که جمعیت بسیار بالایی است.

نورمفیدی گفت: این حجم زیاد از نیروهای جوان آینده‌ساز کشور هستند و این کشور برای دستیابی به توسعه نیازمند انسان‌هایی اهل علم و دانش، تکنولوژی و فناوری در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی دارد.

وی افزود: مسئولیت معلمان و اساتید در مراکز آموزشی و علمی بسیار سنگین است چرا که آینده کشور به وجود جوانان تحصیل‌کرده است و کشور ما در آینده به انسان‌های برجسته‌ای علمی نیاز دارد.

امام جمعه گرگان گفت: باید همه مربیان، معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان به این موضوع مهم توجه کنند که برای ساختن آینده کشور همه باهم تلاش کنیم برای همین اعمال و رفتار معلمان همواره مورد توجه دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول