اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رسانه های سعودی و امارات حمله اهواز را تروریستی نمی‌دانند

دو شبکه سعودی و اماراتی «العربیه» و «اسکای‌نیوز»، در پوشش خبری از حمله تروریستی اهواز، آن را «حمله مسلحانه» توصیف کردند و از به کار گیری لفظ «تروریستی» خودداری کردند.

رسانه های سعودی و امارات حمله اهواز را تروریستی نمی‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه سعودی «العربیه» و شبکه اماراتی «اسکای نیوز عربی» در پوشش حمله تروریستی امروز شنبه به مراسم رژه نظامی در شهر اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، از توصیف «تروریستی» بودن این حادثه، خودداری کردند.

شبکه العربیه در گزارش خود از این حادثه با تیتر «ایران.. دهها کشته در حمله‌ای که یک رژه نظامی در اهواز را هدف گرفت»، نوشت «تلویزیون ایران اعلام کرد که حمله‌ای به یک رژه نظامی در اهواز در جنوب غرب ایران، به کشته شدن 24 نفر و مجروح شدن دهها نفر منجر شد». 

این شبکه در وبسایت خود، از به کار بردن توصیف «تروریستی» برای این حمله که جان بیش از بیست نظامی و غیرنظامی را گرفت، خودداری کرد. 

 

همزمان شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی که از امارات پخش می‌شود، در خبری مشابه،‌ از توصیف حادثه به «حمله تروریستی» خودداری کرد و در خبری شبیه به العربیه با تیتر «کشته شدن عناصری از سپاه پاسداران ایران در حمله اهواز» نوشت که «هشت عضو سپاه پاسداران ایران در پی حمله‌ای به یک مراسم نظامی در اقلیم اهواز در جنوب غرب ایران کشته شدند».

 

این دو شبکه حتی به نقل از مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران یا حتی به نقل از تلویزیون ایران هم این حادثه را تروریستی اعلام نکردند و حتی به این که گروهک «الاهوازیه»‌ مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته هم اشاره نکرده‌اند. 

روزنامه الشرق الاوسط عربستان چاپ لندن نیز در وبسایت خود این خبر را پوشش داد و در سیاستی شبیه شبکه سعودی العربیه از به کار بردن واژه تروریستی برای توصیف حمله اهواز خودداری کرد. 

در کنار این رسانه‌های سعودی و اماراتی، برخی رسانه‌های غربی مثل خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رویترز و شبکه بی‌.بی.سی نیز این حمله را تروریستی گزارش نکرده‌اند (جزئیات بیشتر).

صبح شنبه در جریان برگزاری مراسم رژه در سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس در شهر اهواز، چند عضو مسلح وابسته به گروهک «الاحوازیه» که گفته شد، از قبل در پارک نزدیک به محل مراسم کمین کرده بودند، با تیراندزای به سوی مردم و نیروهای نظامی ۲۴ نفر را به شهادت رسانده و حدود ۶۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول