اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:

پساب در شرایط بحرانی و کم‌آبی کلید حل مشکلات است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه روزانه سه لیتر در ثانیه از پساب برای توسعه فضای سبز شهری استفاده می‌شود، گفت: پساب در شرایط بحرانی و کم‌آبی کلید حل مشکلات است.

پساب در شرایط بحرانی و کم‌آبی کلید حل مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محسن عباسی‌هرفته شامگاه امشب در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی اهواز در رژه حماسی سی و یکم شهریورماه گفت: کمیسیون عمران بحث پساب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز از ارکان مدیریت شهری در یزد است و مردم در نیازسنجی‌ها یکی از مهم‌ترین نیازهای شهری را بحث توسعه و حفاظت از فضای سبز دانستند، افزود: در شرایط و بحران کم‌آبی پساب می‌تواند کلید حل مشکلات باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: با توجه به پیگیری که انجام‌شده و پسابی که در بیابان بدون استفاده، رها می‌شود، هم‌اکنون برای آبیاری فضای سبز یک‌هفته‌ای است از این پساب استفاده می‌شود و همچنین ما روزانه سه لیتر در ثانیه از این پساب برای توسعه فضای سبز شهری استفاده و نیز این عمل قابل توسعه است.

عباسی‌هرفته در پایان بابیان اینکه تهران طرح پهنه‌بندی ژئوتکنیکی شهر یزد را تهیه‌کرده و بر اساس آن تمام نقشه‌های سازه برای آن استفاده می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه دیتابیس خوبی به‌صورت پراکنده وجود دارد و مقرر شد در مرحله اول مشاوری انتخاب و این اطلاعات پراکنده داخل شهر جمع‌آوری و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده کاستی‌ها سنجش و به سمت یک بازه زمانی مشخص و محدودپهنه بندی ژئوتکنیکی شهر یزد را داشته باشیم.

مرتضی شایق با اشاره به اینکه بحث حمل‌ونقل عمومی باید به‌طورجدی به آن پرداخته شود، گفت: باید مدیریت خاصی برای حمل‌ونقل عمومی شهر به هر شکلی که می‌توانیم داشته باشیم و در حال حاضر وضعیت خوب و مناسبی در حمل‌ونقل عمومی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران افزود: بسیاری از خودروها تک نفرِ و در سطح شهر بی‌هدف حرکت می‌کنند و مسئولین حمل‌ونقل عمومی، شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.

انتهای پیام/۹۰۰۲۲

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول