اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

غلامی در آیین تجلیل از ایثارگران ستاد وزارت علوم تأکید کرد

ضرورت حرکت منسجم و متحد در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی

وزیر علوم گفت: هفته دفاع مقدس تذکر و یادآوری برای مردم ماست که بدانند هر وقت منسجم و متحد در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و پشت سر رهبری قرار گرفتیم، موفقیت‌مان تضمین شده است.

ضرورت حرکت منسجم و متحد در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که صبح امروز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس تذکر و یادآوری برای مردم ماست که بدانند هر وقت منسجم و متحد در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و پشت سر رهبری قرار گرفتیم، موفقیت‌مان تضمین شده است.

غلامی در این آیین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، عملیات تروریستی در اهواز، را حادثه‌ای غم‌انگیز و حاکی از استیصال مجموعه استکباری دانست و اظهار داشت: مردم کشورمان در مراسم تشییع شهدای این حمله تروریستی نشان دادند که تماماً همه بخش‌ها و قومیت‌ها در محکوم کردن این اقدام بسیار پست و غیرانسانی متحد هستند.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور تصریح کرد: حرکت عظیم جمیعت تحت آموزش و جوان به سمت حوزه‌های تحصیلی، رویداد مهمی در کشور محسوب می‌شود و امیدواریم این مجموعه جوان، دست‌اندرکاران تربیت نسل جوان و پشتیبانی کننده این عزیزان در راستای دستیابی به اهداف گرانقدر تربیت نسل‌های آینده موفق باشند.

وزیر علوم یادآوری کرد: آینده کشور با تربیت درست و راهنمایی و هدایت‌های صحیح توسط این نسل در حال تحصیل تضمین شده و خواهد شد؛ لذا کار استراتژیک و بسیار ظریفی است و قطعاً باید قدردان زحمات همکاران خود در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین مجموعه آموزش و پرورش کشور باشیم.

غلامی با بیان اینکه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان سال اولی فضای تأثیرگذاری در دانشگاه‌ها رقم می‌زند گفت: امسال طرح شروع آغاز سال تحصیلی توسط تعدادی از دانشگاه‌ها برگزار شده است و امیدواریم در سال‌های آتی به صورت گسترده‌تر در سطح دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس به اشکال گوناگون در کتاب‌ها و اسناد و مدارک مختلف ثبت شده است افزود: این حادثه، حادثه بزرگی برای کشور ما و استکبار جهانی بود چرا که کسانی که به دنبال ساقط کردن حکومت نوپای جمهوری اسلامی بودند، متوجه شدند که اعتقادات، علائق مذهبی و ملی و بخصوص وجود یک رهبری که مورد علاقه و اعتماد افراد یک کشور هستند، قدرت عظیمی است که نمی‌توانند در مقابل آن ایستادگی کنند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: باید به بزرگداشت این ایام به مناسبت یادآوری این حرکت غیرانسانی و ظالمانه مجموعه مدعی دموکراسی و حقوق بشر بر علیه مردم کشورمان توجه ویژه‌ای کنیم.

به گفته وی قدردانی و تقدیر از ایثارگری‌ها در این مقطع و سایر مقاطع باید صورت گیرد؛ اما این یادآوری به‌خصوص در شرایط فعلی از آن جهت حائز اهمیت است که با وجود اینکه بیش از ۹۸ درصد مردم ایران نظام جمهوری اسلامی ایران را برگزیدند، مدعیان تاب نیاوردند و بر علیه این انتخاب مردم این همه سرمایه‌گذاری کرده و خسارت‌های مادی و جانی زدند.

غلامی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس از برترین جوانان کشور بودند عنوان کرد: اینکه فردی از روی اختیار قبول کند و در راه دفاع از مردم، دین و رهبری، هستی خود را در طبق اخلاص به پیشگاه خداوند متعال هدیه کند، امری متعالی است.

وی تأکید کرد: یادمان باشد که شرایط امروز کشورمان شبیه شرایط روزها و ماه‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ توطئه‌ها به شکل‌های مختلف طراحی می‌شود و وظیفه داریم که باور داشته باشیم پای عقاید و اعتقاداتی که سال‌ها به آن فکر کرده و در مسیر آن قدم برداشته‌ایم همواره ایستاده‌ایم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: جوانان ما در بیست سال اخیر شرایط کشور به خاطر تلاش در راستای توسعه، نگاه‌شان به جهت‌های آینده توسعه‌ای کشور معطوف شده و شاید خیلی از حواشی دشمنی‌ها آنها را نمی‌ترسانیم؛ لذا باید ضمن امیدواری دادن و نشان دادن الگوهای شاخص از ایثارگران کمک کنیم در این برهه به دلیل عدم اطلاعات و آمادگی کافی دچار نگرانی نشوند.

سردار رضا طلایی نیک، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما همیشه نیازمند مراجعه به فرهنگ دفاع مقدس هستیم، گفت: تضمین کننده اسلام ناب در کشور همان حفظ و احترام به فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است که در فراز های مختلف تاریخی اسلام را در کشور ما بیمه کرده است.

طلایی نیک دوران دفاع مقدس را شامل سه مقطع اصلی برشمرد و گفت: مقطع اول دوران قبل از شروع جنگ تحمیلی در سال ۵۹ است و اینکه چگونه دشمن به خود اجازه داد به تجاوز به خاک کشور فکر کند و مقطع دوم خود ۸ سال دفاع مقدس و مقطع سوم دوران بعد از دفاع مقدس است که چه دستاوردهایی در این دوران حاصل شد.
وی در ادامه افزود: در دوران قبل از دفاع مقدس، کشور ما در یک مرحله نامتوازنی از لحاظ آمادگی و توان بالقوه قرار داشت و ما هنوز در حال ساختار سازی های سیاسی بودیم و بیشتر مناطق کشور درگیر آشوب های سیاسی بود و از نظر توان نظامی ما دچار تحریم های نظامی از سوی آمریکا بودیم و همه این موارد دشمن را به این محاسبه رسانده بود که به راحتی می تواند ایران را شکست دهد ولی همین روحیه ایثار و فرهنگ دفاع از کشور تمام محاسبات آنها را به هم ریخت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دوران بعد از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بعد از پایان جنگ تحمیلی نیروهای مسلح کشور با کمک دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان توانستند ۱۱ هزار قطعه نظامی را در داخل کشور بسازند و در تنوع ساخت انواع موشک، سوخت موشک و میزان دقت این موشک ها ما با کمک دانشجویان و جوانان کشور در شرکت های دانش بنیان به قابلیت های بزرگی دست پیدا کرده ایم و بیشتر فرماندهان ما از دل کادر دانشجویی دانشگاه های کشور به این مقام و توانایی ها رسیده اند و اینجا جا دارد از رویکرد بسیار مثبت وزارت علوم تحقیقات و فناوری نسبت به مقوله دفاع تشکر و قدردانی کنم.

نظرپور: آنچه در قوانین برای ایثارگران تدوین شده است باید بدون کم و کاست اجرا شود
درادامه این مراسم محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، گفت: عزیزانی که به عنوان ایثارگر در حوزه ستاد وزارت علوم و دانشگاه ها مشغول به کار هستند نباید در پیچ و خم سیستم اداری گرفتار شوند و آنچه در قوانین و مقررات برای ایثارگران تدوین شده بایستی بدون کم و کاست اجرا شود و ما به عنوان مجریان قانون باید هم قوانین را تسهیل و هم اجرا کنیم.

نظرپور با اشاره به بند الف ماده یک قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در سال ۱۳۹۱ تصویب شده است، گفت: ایثارگر به کسی اطلاق می شود که برای استمرار و حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی و دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور تلاش می کند و اگر این تعریف را کمی باز کنیم می بینیم که همه افرادی که در خط مقدم مسایل اقتصادی و اداری کشور کار می کنند به نحوی ایثارگر هستند.

وی در ادامه افزود: نکته ای که در حوزه ستاد وزارت علوم به نظر من مهم است این است که ایثارگران عزیز نقش پر رنگ تری درمراسم مختلف و تجلیل هایی که صورت می گیرد داشته باشند و ما هم به عنوان خدمتگزاران این عزیزان باید در جهت اجرای قوانین برای آنها تلاش کنیم تا خدایی نکرده شرمنده این دوستان نباشیم.
در این نشست علی محبی، مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در خصوص کارکنان ایثارگر این وزارت ارائه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول