اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

ولایت‌مداری در جنگ تحمیلی سبب حفظ کشور مقابل دشمن شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: واژه‌های مقدسی مثل تکلیف‌مداری و ولایت‌مداری در جنگ تحمیلی باعث حفظ کشور در مقابل دشمن شد.

ولایت‌مداری در جنگ تحمیلی سبب حفظ کشور مقابل دشمن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی سرایی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در حوزه علمیه امام خمینی( ره ) ارومیه برگزار شد اظهار کرد: هویت طلبه مبارزه با استکبار است و در سختی‌ها این هویت را به رخ می‌کشد، طلبه پا پس نمی‌کشد تا دشمن بتازد و در جنگ تحمیلی این را با دادن 5000 شهید نشان دادند.

وی تاکید کرد: واژه تکلیف‌مداری که امروز عده‌ای به شدت دنبال آن هستند که از جامعه حذف کنند چیزی است که با خون طلبه عجین شده و طلبه هر کجا احساس تکلیف کرد وارد می‌شود چه جنگ نرم یا جنگ سخت باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان داشت: در جنگ از طلاب ترکیه و عراق هم وجود داشت که در جبهه‌ها بودند و از انقلاب دفاع کردند برخی از این طلبه‌ها اهل سنت بودند که در جنگ شهید شدند و طلبه‌های دو کشور در جنگ انقلابی تر بوده که یکی ترکیه و یکی طلاب لبنان بود.

وی گفت: شهید سید عباس موسوی اولین رهبر حزب الله لبنان یک تنه در جنوب لبنان از اسلام و شیعه دفاع کرد و مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و برای ادامه نهضت کادرسازی کرد که سید حسن نصرالله و عماد مغنیه از نیروهای تربیت‌ شده سید عباس و حوزه علمیه بود، حوزه چنین افرادی را تربیت کرده است.

سرایی تاکید کرد: ارکان تشکیل دهنده حزب‌الله لبنان طلاب حوزه علمیه بود و 33 روز در مقابل دشمن تا بن دندان مصلح ایستاند همه این‌ها با روحیه انقلابی و ایمان به خدا بود.

وی ادامه داد: ما در مقابل تمام دنیا که می‌خواست انقلاب را نابود کند ایستاده و شکل گیری دفاع مقدس یک تشکل مقدس بود.

واژه‌های مقدس برای کشور عزت آفرین هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار داشت:  و امروز این عزت برای کشور باقی بماند و در دفاع مقدس وجبی از خاک کشور را به دشمن تسلیم نکردیم و امام امت فرمود که امت کنونی از امت صدر اسلام بالاتر هستند.

وی بیان داشت: روحیه مبارزه با استکبار و ایستادگی در مقابل ظلم باید در یک مسول انقلابی وجود داشته باشد که متاسفانه برخی مسولین امروز فاقد آن هستند، تربیت نیروی انقلابی کارآمد مثل حسن تهرانی مقدم‌ها باید در دستور مراکز آموزشی باشد و حوزه باید طلبه انقلابی و پا در رکاب تربیت کند.

سرایی ادامه داد: دشمنان تجار خاورمیانه از طرفی کشورهای منطقه را از ایران می‌ترسانند و از طرف دیگر سلاح‌های خود را در اختیار آنها می‌گذارند تا مسلمانان را قتل عام کنند.

وی گفت: هدف دشمن بازداشتن ما از ادامه مبارزه است که هر روز طرحی را مطرح می‌کند و عده‌ای نیز در داخل کشور، طرح‌های آنها را اجرا می‌کنند و بنابراین باعث تاسف است که عده‌ای در داخل به جای اینکه شهادت و دفاع مقدس را مطرح کنند در محافل آموزشی قراردادهای 2030 مطرح می‌کنند، در کشورهای اسلامی بخش‌های جهاد را از کتب درسی حذف می‌کنند و دشمن دنبال این است که در کشور ایران هم این طرح را پیاده کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: در برخی محافل چنین مطرح می‌شود که در جنگ چرا ایران صلح را نپذیرفت، در حالی که دشمن تا پنج کیلومتری اهواز آمد و دنیا و غرب از این جنایتکار حمایت می‌کرد ما آتش بس را قبول کردیم.

وی گفت: طلبه باید انقلابی باشد و رسالت طلبه انقلابی بودن است و بنابراین باید فضای انقلابی بودن را در جامعه منتشر کنیم و امام خمینی ( ره ) انقلاب را منتشر کرد و پیام انقلاب را به گوش جهانیان رساند بر روی تقیه مقابل شاه خط بطلان کشید و خدا هم وی را یاری کرد.

سرایی دامه داد: اگر به آیات خدا باور کنیم مشکلات حل خواهد شد، خدا در قران می‌فرماید اگر مرا یاری کنید من نیز شما را یاری می‌کنم و شما را در راه حق ثابت قدم نگه می‌دارم بنابراین اگر در مسیر خدا قدم برداریم قطعا خدا کمکمان خواهد کرد.

انتهای پیام/1031/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول