اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

طی مراسمی

مدرسه برکت روستای قشلاق افتتاح شد

طی مراسمی مدرسه برکت روستای قشلاق شهرستان آبیک افتتاح شد.

مدرسه برکت روستای قشلاق افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، طی مراسمی و با حضور سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، عسگرعلی جوانبخت مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهر آبیک، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک، علیرضا اینانلو مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک و دیگر مسؤولان دبستان 6 کلاسه برکت روستای قشلاق شهرستان آبیک افتتاح شد.

*آموزش و پرورش ادب‌محور شود

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهر آبیک در این مراسم گفت: طبق روایتی از امام صادق«ع» هفت سال دوم، هفت سال ادب کودکان است.

وی افزود: آموزش و پرورش باید ادب محور شود به ویژه این موضوع در مقطع ابتدایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: اگر دانش آموزان ادب را بیاموزند برای مهارت آموختن هم توجیه می‌شوند.

 

*بزرگی به ادب است

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: بزرگی به سن و مقام نیست بلکه به ادب، صادقانه سخن گفتن و احترام گذاشتن است؛ احترام به پدر و مادر و معلمان و همچنین پرچم مقدس جمهوری اسلامی نشانه ادب و بزرگی است.

وی افزود: هدف آموزش و پرورش بزرگ کردن انسان‌ها به معنای ادب و احترام گذاشتن است و توجه به این مهم باید در دستور کار متولیان امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

این مسوول ادامه داد: از یکم تا 15 مهر ماه 400 میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح پروژه‌های آموزش و پرورش هزینه شده که از خدمات بزرگ نظام محسوب می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: به رغم وارونه جلوه دادن خدمات نظام از سوی دشمنان با توطئه های مختلف، باید مراقب باشیم.

قاسمی اضافه کرد: طی دو سال اخیر 34 پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی به همت مسؤولان در استان قزوین احداث شده که باید خدمات را قدر بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: عزت انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشورای حسینی است.

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک هم در این مراسم گفت: ساخت دبستان برکت روستای قشلاق توسط بنیاد برکت که هدیه مقام معظم رهبری است را ارج می‌نهیم پ دست ایشان را می‌بوسیم چرا که امروز 110 مدرسه در کشور که توسط این بنیاد ساخته شده، افتتاح شده است.

*احداث 18 مدرسه توسط بنیاد برکت

عسگرعلی جوانخبت مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین هم در این مراسم با اشاره به  وجود 55 هزار کلاس درس با فضای جانبی 50 مترمربع در کشور پیش از انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب اسلامی تاکنون 600 هزار کلاس درس با فضای 135 مترمربع در کشور احداث شده است.

وی افزود: از سال 90 تا 97، 18 مدرسه در استان قزوین توسط بنیاد برکت احداث شده این در حالی است که از زمان استان شدن قزوین تاکنون 800 مدرسه در استان قزوین ساخته شده است.

این مسؤول ادامه داد: 31 پروژه با 310 میلیارد ریال اعتبار در 24 هزار مترمربع در استان قزوین احداث شده و مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

 

*توزیع 1000 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند

ابراهیمی رئیس کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین گفت: امسال از سوی این ستاد در کشور 150 هزار کیف و بسته لوازم‌التحریر به ارزش 70 میلیارد ریال اعتبار تهیه شده که به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کشور اهدا می‌شود.

وی افزود: سهم استان قزوین حدود یک هزار بسته مذکور است که پس از دریافت نسبت به افزایش این سهم اقدام کرده و بین دانش‌آموزان نیازمند استان تقسیم می‌شود.

علیرضا اینانلو مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: با احداث مدرسه برکت دانش‌اموزان سه مدرسه روستای قشلاق به این مدرسه منتقل شده‌اند.

وی افزود: در راستای نشاط تربیتی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید تلاش خواهیم کرد.

 

*هرگز پشیمان نیستم

مادر شهیدان عباس و علیرضا شجاعی که در این مراسم حضور داشت، در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه پشیمان نیستید که دو فرزندتان شهید شده‌اند، توضیح داد: هرگز پشیمان نیستم و تا انتهای نظام اسلامی ایستاده‌ایم.

شجاعی افزود: همه مردم باید امانتدار امانتی باشند که به ما سپرده‌اند.

وی ادامه داد: شهید عباس شجاعی 16 ساله و علیرضا 18 ساله بود که به مقام رفیع شهادت رسیدند؛ پیکر مطهر شهید علیرضا هفت سال جاویدالاثر بود و سپس نزد ما بازگشت.

مادر شهید علیرضا دلوی هم در این مراسم به مجری گفت: فرزندم علیرضا 15 ساله بود که به شهادت رسید، ایشان در همین درس که تخریب و مدرسه جدید احداث شده، درس خوانده است.

وی گفت: فرزندم وصیت کرده بود که فاطمه‌گونه زندگی کنیم و مانند حضرت زینب (س) باشیم که به دانش‌آموزان دختر توصیه می‌کنم به این وصیت شهید توجه داشته باشند.

این مادر شهید افزود: وقتی که داخل مدرسه شدم به یاد فرزندم علیرضا افتادم و تمام وجودم لرزید.

انتهای پیام/77006/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول