اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اظهارات وزیر خارجه اردن درباره بازگشایی مرزهای این کشور با سوریه

وزیر خارجه اردن با اشاره به تلاش این کشور برای دستیابی به یک اصل به منظور بازگشایی مرزهای خود با سوریه، اظهار داشت که کمیته فنی برای توافق بر سر جزئیاتی که به موجب آن مرزها باز خواهد شد، نشستهایی را برگزار می‌کند.

اظهارات وزیر خارجه اردن درباره بازگشایی مرزهای این کشور با سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اعلام کرد که در حال بررسی همه جزئیات فنی در خصوص بازگشایی مرزهای مشترک این کشور با سوریه است.

الصفدی به خبرگزاری اسپوتنیک گفته اردن قصد دارد مرزهای خود با سوریه را باز کند.

وی در این زمینه اعلام کرد: «برای بازگشایی مرزها نیازمند یک اصل هستیم. کمیته فنی در حال حاضر برای توافق بر سر جزئیاتی که به موجب آن مرزها باز خواهد شد، نشستهایی را برگزار می‌کند».

وزیر خارجه اردن با این ادعا که کشورش مرزهای خود با سوریه را نبسته بوده، اظهار داشت، زمانی که دمشق و «امان» بر سر جزئیات توافق کنند، در سایر مسائل نیز پیشرفت خواهند داشت.

منابع رسمی اردنی اعلام کردند که کمیسیون فنی اردن و سوریه اواسط ماه جاری میلادی برای بررسی امکان بازگشایی مرزهای دو کشور نشستی برگزار کرده است.

اردن گذرگاه «نصیب» را در سال 2015 پس از تسلط گروههای تروریستی بر آن، بست. در ژوئیه سال جاری نیز ارتش سوریه توانست آن را از تروریستها پس بگیرد. از آن زمان تا کنون، درخواستهایی برای بازگشایی نصیب از سوی طرفین مطرح شده، ولی تا کنون این گذرگاه باز نشده است.

در همین راستا، الصفدی در یک نشست خبری مشترک با «پییر کرینپل» نماینده کل  «اونروا» (سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) از کمک 118 میلیون دلاری به این سازمان خبر داد.

وی تأکید کرد که با حمایت از اونروا از حق پنج میلیون آواره فلسطینی در داشتن یک زندگی آبرومندانه و حق بیش از 500 هزار دانش آموز دفاع می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جهان همچنان به درد و رنج آوارگان فلسطین اهمیت می‌دهد، اظهار داشت که اونروا سال جاری را با کسری 446 میلیون دلاری آغاز کرد و اکنون به 68 میلیون دلار رسیده است.

این مسئول اردنی نشست در سطح وزیران را که «امان» در نیویورک با همکار ژاپن، سوئد، آلمان، ترکیه و اتحادیه اروپا در حاشیه نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل برگزار کرد، موفقیت آمیز توصیف و تأکید کرد که هدف از این نشست تأمین مالی بیشتر اونروا است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول