اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

با اعتبار 500 میلیونی صورت گرفت

بازگشایی موزه باستان‌شناسی خلخال پس از 5 سال

موزه باستان‌شناسی خلخال بعد از 5 سال تعطیلی با اعتباری ۵۰۰ میلیونی بازگشایی شد.

بازگشایی موزه باستان‌شناسی خلخال پس از 5 سال

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدرضا شایقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خلخال با اعلام این خبر تصریح کرد: در پنج سال اخیر به دلایل امنیتی و رطوبت‌های ساختمان بنای موزه، این موزه تعطیل شده بود.

وی افزود: با پیگیری مکرر اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال و در پاسخ به مطالبه مردم و همچنین با پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان و فرماندار خلخال، عملیات مرمت بنای موزه تسریع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: عملیات مرمت در شش ماهه نخست سال جاری با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال انجام و در نهایت مطابق وعده های طرح شده در هفته گردشگری این موزه بازگشایی شد.

شایقی تصریح کرد: اشیای موزه خلخال که به امانت در مخزن موزه باستان شناسی استان اردبیل نگهداری می‌شد به شهرستان خلخال انتقال داده شد.

وی ادامه داد: 53 قطعه شیء تاریخی از ادوار مختلف پیش از تاریخ، دوره تاریخی و دوره اسلامی در این موزه به نمایش گذاشته شده که شامل انواع سفال، کتاب های خطی، قرآن دست نویس و اشیا فلزی از جنس طلا و مفرغ است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال همچنین از راه اندازی موزه سنگ در این بنا خبر داد و افزود: انواع سنگ قبرهای دوره اسلامی از ایلخانی تا صفوی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

شایقی با بیان اینکه موزه باستان شناسی خلخال آماده بازدید گردشگران است ادامه داد: این موزه در سال 1382 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول