اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

با حضور اژه‌ای

آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان با تکریم جعفر گل‌محمدی و معارفه حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی برگزار شد.

آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان صبح امروز با حضور سخنگوی قوه قضائیه و مسؤولان استان زنجان برگزار شد.

استاندار زنجان در این آئین با اشاره به حادثه تلخ اهواز اظهار کرد: در ابن روزها فضای عاشورایی را لمس کردیم.

اسدالله درویش‌امیری با بیان اینکه امروز شاهد بدرقه یک همکار دلسوز هستیم، افزود: البته کسی که حضور پیدا می‌کند نیز از مسؤولان دلسوز است.

وی با اشاره به شاخصه‌های شهر زنجان به عنوان شور و شعور حسینی و برگزاری مراسم‌های باشکوه هشتم و یازدهم محرم بیان کرد: در این روز چشم‌های جهانیان به زنجان دوخته می‌شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه زنجان شهر کریمان است و دارای مؤسسات خیریه متعددی است، گفت: فقط یکی از خیریه‌های استان دارای ۱۰۰ هزار عضو است.

استاندار زنجان با بیان اینکه امروز شاهد تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری هستیم، گفت: البته تفکیک قوا کاری پذیرفته شده و قانونی در جمهوری اسلامی ایران است.

 

*خوب و بد قوای سه گانه به پای نظام نوشته می‌شود

وی با اشاره به اینکه امروز خوب و بد قوای سه گانه به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود، تصریح کرد: هر قوه‌ای از قوا ضعف داشته باشد نظام متضرر می‌شود و اگر در آستانه ۴۰ سالگی اگر قرار باشد هر قوا ساز خودش را بزند، انقلاب قادر نخواهد بود آنطور که باید بدرخشد.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه فعالیت بدون همکاری سایر قوا ابتر خواهد بود، تصریح کرد: با پذیرش تفکیک قوا هرکسی نمی‌تواند راه خودش را در پیش گیرد، چرا که قوای سه گانه به یکدیگر محتاج هستند.

استاندار زنجان با اشاره به آسیب‌‌های اجتماعی موجود در جامعه افزود: با توجه به شرایط پیش روی کشور و مشکلات عدیده اجتماعی همدلی و انسجام بیش از پیش قوای سه‌گانه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت و گاها تحمل همدیگر در استان زنجان از سوی مسؤولان موجب این شده است که استان پر جنب و جوش و متعهد و منسجم باشد، افزود: آنچه که آمارها نشان می‌دهد  زنجان از نظر کم بودن آسیب‌های اجتماعی در رتبه اول و دوم قرار دارد‌.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه زنجان از نظر پایین بودن  بیکاری جزو  استان‌های برتر کشور هستیم، افزود: در حوزه نشاط اجتماعی نیز استان زنجان برتر است.

وی با اشاره به بالا بودن سهم استان از میزان صادرات که ۲ درصد کشوری است، گفت: این اتفاق در حالی رخ داده است که برخی مدعی بودند بیشترین سهم در این حوزه مربوط به روی است؛ در حالی که اینطور نیست.

استاندار زنجان با اشاره به سهم بالای سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان افزود: امسال درآمد ارزی استان نیز ۱۱۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌های استان در سایه همدلی اتفاق افتاده است‌، گفت: امیدواریم این همدلی در آینده نیز ادامه‌دار باشد.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه هر اکرام و احترام مدیری که در حال رفتن است لازم و ضروری است، گفت: واقعیت امر این است که گل محمدی به معنای واقعی کلمه مدیر و مدبر و پاکدست بود.

حجت‌الاسلام حسن مظفری با اشاره به اینکه گل محمدی به موضوعات دینی بسیار اهمیت می‌داد، تصریح کرد: در ابن مدت جز عزت نفس و دلسوزی به همکاران از گل محمدی مشاهده نشد و همواره با حضور وی شاهد پویایی مجموعه بودیم.

 

*دشمن به دنبال کند کردن تیغ عدالت در کشور است

غلامحسین محسنی اژه‌ای در این آئین با اشاره به اینکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و مردم در ایام عاشورا حضور باشکوهی در مراسمات عزاداری دارند، اظهار کرد: بنده یا وجود اینکه در استان‌های مختلف حضور پیدا می‌کنم اما در هیچ جای دنیا این شور و شعف مردم استان را ندیده‌ام.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه امروز تمام کفر و روح استکبار در مقابل حق قرار گرفته است، گفت: در چنین شرایطی انجام وظیفه توسط حق طلبان سخت شده است.

وی با نقل روایتی از زمان حضرت علی (ع) و روزهایی که همه دشمنان جمع شده بودند که طومار اسلام را بپیچند، افزود: در چنین شرایطی وقتی سران کفر در مقابل امیرالمومنین(ع) قرار گرفت، آن جمله معروف به نقل از پیامبر اکرم(ص) بیان شد که همه کفر در مقابل اسلام قرار گرفته است.

 

*امروز همه نماد کفر در مقابل اسلام قرار گرفته است

اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز نیز همه نماد کفر در مقابل اسلام قرار گرفته و عزم جزم کرده که اسلام را براندازد و جمهوری اسلامی را از پا دربیاورد، گفت: امروز بحث ترامپ و جمهوری اسلامی نیست، بلکه بحث عدالت و ایمان و از طرفی ظلم و بیدادگری است که در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز دشمن از اسلام و پرچم نه شرقی و نه غربی و پرچم " لا اله الی الله" می‌ترسد؛ گفت: امروز نماد کفر می‌گوید تا زمانی که این پرچم است، قدرت نظامی و تبلیغاتی من سازگار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن یک روز هسته‌ای را دستاویز قرار می‌دهد، گفت: روز بعد چیز دیگر مثلا fatf را بهانه می‌کند‌.

اژه‌ای با اشاره به اینکه دشمن روز دیگر حقوق بشر را بهانه می‌کند، گفت: دشمن با ماهیت اسلام مشکل دارد به همین خاطر بهانه‌های مختلف را دستاویزی برای ضربه زدن به کشور قرار می‌دهد‌.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما از ۴۰ سال قبل در مقابل دشمن ایستاده‌ایم و با توکل بر خدا پیروز شدیم، گفت: امروز نیز اگر در زیر پرچم حبل‌الله باشیم و در مقابل ناملایمات صبر پیشه بگیریم قطعا پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه قطعا خون‌های ریخته شده در دفاع مقدس که هم اکنون در رگ‌های ملت ایران جاری است، اجازه نخواهد داد که امروز دشمن  بر کشور مسلط و چیره شود، گفت: خونی که در رگ‌های ملت ایران است، خواهان عدالت و مبارزه با رانت و فساد است‌.

اژه‌ای با تشریح جایگاه کنونی قوه قضائیه در مقابل آسیب‌ها و ترورهای دشمن گفت: امروز نتیجه بخشی از فشارهای دشمن به قوه قضائیه وارد می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به جنگ روانی دشمن و فشار آوردن به کشور گفت‌: در چنین شرایطی که مردم قوه قضائیه را ملجا خود می‌دانند اگر قوه قضائیه وظیفه خود را به درستی انجام ندهد مردم احساس ناامیدی کرده و موجب خوشحالی دشمن خواهیم بود‌.

وی با تاکید بر شناخت اولویت‌ها و تمییز حق از باطل بیان کرد: امروز شرایط سنگین و سختی است و ما نمی‌توانیم بدون تدبیر و اولویت‌بندی به مسائل فائق آییم.

اژه‌ای در ادامه به شرایط خاص حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: امروز شرایط شرایطی نیست که بتوان در آن عادی فعالیت کرد و امروز همچون روزهای نخست انقلاب نباید روز تعطیل و غیر تعطیل را در نظر بگیریم چون شرایط خاص است و باید با همه توان کار کنیم 

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال کند کردن تیغ عدالت است، گفت: امروز دشمن به دنبال تزریق دلسردی و ناامیدی در کشور است، از همین رو باید جهاد واقعی و روحیه انقلابی را از سوی کارکنان قوه قضائیه شاهد باشیم.

 

*تهدید و تحریک کنندگان کامیون داران به اشد مجازات می‌رسند

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز قوه قضائیه باید با محتکران که در زمین دشمن بازی کرده و با دشمن همکاری می‌کنند، به شدت برخورد کرد، گفت: اما در برخوردها باید مصلحت کشور را در نظر بگیریم، چرا که مثلا وقتی محتکری مواد اولیه مورد نیاز کشور را احتکار کرده است، باید ضمن برخورد با وی پرونده را سریع بررسی کنیم، چون آن مواد اولیه نیاز کشور است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در رسیدگی سریع به پرونده‌ها نباید دقت را فدای سرعت کنیم، ادامه داد: باید با عدالت پرونده‌ها را بررسی کنیم.

 

*محتکران در زمین دشمن بازی می‌کنند

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز اتفاقی رخ داده که یک عده با تلفن و با حضور در کوچه و بازار به دنبال تحریک و تهدید کامیون داران هستند، افزود: در این شرایط این فرد تهدید و تحریک کننده باید به اشد مجازات برسد و به سرعت باید به پرونده رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان قضایی باید در چنین شرایطی با نیروهای اطلاعاتی و نیروی انتظامی و شورای تامین همکاری لازم را داشته باشند،گفت: در چنین شرایطی قوه قضائیه باید پشتیبان نیروی انتظامی باشد؛ البته باید همکاری و ارشاد لازم نیز صورت گیرد.

 

*زنجان یکی از استان‌های امن است

رئیس کل سابق دادگستری استان زنجان هم در این مراسم با اشاره به اینکه امروز بنده به دنبال ارائه گزارش نیستم، چرا که وظیفه مسؤولان کار کردن است، گفت: اما در یک جمله عرض می‌کنم که استان زنجان در بحث انجام وظایف این قوه در محدوده استانی عملکرد خوبی داشته و جزو برترین استان‌های کشور است.

جعفر گل‌محمدی با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های امن کشور است، تصریح کرد: البته این امر با همراهی و همدلی همه مسؤولان حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه و منابع انسانی مهمترین سرمایه هر سازمان هستند، گفت: از همین رو همه تلاش بنده در مدت مدیریتم حفظ سرمایه انسانی بوده است.

رئیس کل سابق دادگستری استان زنجان با اشاره به مراجعه کثیر به دادگستری افزود: با وجود کثرت مراجعه کنندگان همه تاکید ما تکریم ارباب رجوع بوده است.

وی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن این امر همه تلاش بنده این بوده است که با حفظ حرمت و ادب و احترام رفتار کنم، گفت: چرا که این امر موجب پیشبرد بهتر امور می‌شود.

رئیس کل جدید دادگستری استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اهداف قیام عاشورا گفت: در واقع این قیام برای رسیدن به مقام دنیوی نبود؛ چرا که در آن زمان علائم دین مفقود شده است و مردم دارند مسیر را اشتباه می‌رفتند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: در کشور اسلامی بنده قصد اصلاح و ریشه کن کردن فساد را دارم، ادامه داد: اگر کسی در نظام اقتصادی کشور اخلال و در تامین مایحتاج عمومی مردم مشکلی ایجاد کند؛ می‌تواند یک فساد و احتکار باشد.
وی گفت: البته در این چند روز کسانی نیز در زمین دشمن بازی کرده و پیاده نظام دشمن شدند و برای برخی از جاده‌های عمومی ایجاد مشکل کرده یا قصد دارند؛ ایجاد مشکل کنند؛ خود این امر مصادیق فساد است که باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول