اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: پروازهای فرودگاه بین‌المللی «دبی» در پی حمله پهپادی متوقف شد

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن از توقف پروازها در فرودگاه بین‌المللی دبی به دلیل حمله پهپادی صبح امروز به این فرودگاه خبر داد.

مقام یمنی: پروازهای فرودگاه بین‌المللی «دبی» در پی حمله پهپادی متوقف شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عزیز راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به حمله پهپادی امروز به فرودگاه بین‌المللی دبی، اعلام کرد که این عملیات در واکنش به تشدید حملات ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن انجام شد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اظهار داشت: حملات هوایی به فرودگاه بین‌المللی دبی موجب توقف پروازها در این فرودگاه شده است.

اما سخنگوی اداره فرودگاه دبی، ساعتی پس از انتشار این خبر، مدعی شد که فرودگاه به طور طبیعی در حال فعالیت است و هیچ یک از پروازها تعلیق نشده است.

عزیز راشد تاکید کرد که عملیات‌های پهپادی یمن همچنان ادامه خواهد یافت و یک فشار بزرگ برای سرمایه‌گذاران در امارات خواهد بود و هدف قرار دادن فرودگاه دبی، آخری نخواهد بود. ما مقابل مراحل جدیدی در مقابله با تجاوز سعودی قرار داریم و به ارتقای سطح نیروی پهپادی و سلاح دریایی خود برای مقابله با متجاوزان ادامه خواهیم دارد.

وی تاکید کرد: توانمندی عملیات نیروی هوایی یمن به او این اجازه را می‌دهد که هر مسافتی را پشت سر گذارد و پدافند هوایی امارات را ناکام گذارد. هدف قرار دادن فرودگاه دبی دارای پیامدهای اقتصادی منفی برای نیروهای متجاوز به یمن خواهد بود و آنها را مجبور خواهد کرد ک به راهی برای پایان دادن آن بیاندیشند. این فرودگاه گذرگاه مزدوران و سلاح برای نیروهای متجاوز به یمن بود و مرحله آتی، برای این نیروها، دردناک‌تر خواهد بود.

 یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بامداد امروز یکشنبه (30 سپتامبر)، با یک فروند پهپاد از نوع «صماد-3»  طی چندین حمله،  فرودگاه بین‌المللی دبی را که در فاصله 1200 کیلومتری یمن قرار دارد، هدف قرار داد.

این دومین بار است که به دلیل مشارکت امارات در تجاوز به یمن و ارتکاب «جنایت جنگی» علیه شهروندان یمنی از چهار سال پیش تاکنون، دبی به عنوان پایتخت اقتصادی این کشور، هدف حمله نیروهای یمنی قرار می‌گیرد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در 27 آگوست گذشته نیز چندین حمله علیه فرودگاه بین‌المللی دبی، انجام داده بود و پیش از آن در 26 ژوئیه نیز فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را با همین نوع پهپاد هدف قرار داده بود.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول