اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرکل اوقاف سمنان:

تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات اوقاف و زندان‌های سمنان منعقد شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه بین این نهاد و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات اوقاف و زندان‌های سمنان منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای سطح همکاری‌های متقابل و نشر فرهنگ و معارف دینی و قرآنی بین دو اداره کل منعقد شده است.

وی افزود: پس از امضای این تفاهم‌نامه و در مقام عمل، برای مددجویان زندان، خانواده آنها، کارکنان و خانواده کارکنان زندان کلاس‌های آموزشی طرح ملی حفظ قرآن کریم در مقاطع سنی 7 تا 12 سال برای حفظ جزء 30 قرآن کریم، 12 تا 19 سال حفظ جزء 30 و یک قرآن کریم و بالای 19 سال حفظ جزء 30، 1 و 2 و حفظ موضوع برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید با نیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی و سایر نیازهای روز اداره کل زندان‌های استان از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

واحدی تصریح کرد: تأمین مربیان دوره‌های حفظ قرآن کریم، اعزام مبلغ در ایام تبلیغی مانند ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر و اجرای طرح فرهنگی زندگی به رنگ خدا از موارد ذکرشده در تفاهم‌نامه است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به حمایت‌های خوب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در طول سال از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی زندان‌ها افزود: در طول سال برنامه‌های فرهنگی متعددی در مناسبت‌های مذهبی و ملی برای مددجویان زندان اجرا می‌شود.

محمود باهنر با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف سال برای مددجویان زندان عنوان کرد: علاوه بر محافل قرآنی مسابقات قرآن نیز در سه گروه مددجویان، سربازان و کارکنان اداره کل زندان‌ها در طول سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول