اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع کویتی خبر داد:

توافق کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید نفت در منطقه مرزی

یک منبع دولتی کویت پیش‌بینی کرد که تولید نفت در منطقه حایل بین کویت و عربستان، به صورت تدریجی از ماه نوامبر آینده ازسر گرفته شود.

توافق کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید نفت در منطقه مرزی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع دولتی در کویت با اشاره به اینکه تولیدات نفت در منطقه حایل بین کویت و عربستان احتمالا از ماه نوامبر ازسر گرفته می‌شود، گفت که ازسرگیری تولیدات نفت در این منطقه به موافقت مسئولان عالی‌رتبه دو کشور بستگی دارد.

این منبع کویتی که به نام آن اشاره‌ای نشده‌ است، در مصاحبه با روزنامه قطری «العربی الجدید»، گفت: «اجرای پروژه‌های زیست محیطی که عامل اصلی توقف تولیدات در میادین منطقه حایل (بین عربستان و کویت) بود، به پایان رسیده است.»

به گفته وی تیم‌های فنی متشکل از مسئولان وزارت نفت کویت و وزارت انرژی، صنایع و معادن عربستان سعودی در نشستی مشترک که اواخر آگوست گذشته برگزار شد، با ازسرگیری تولید نفت در این منطقه موافقت کردند و گزارشی نیز در این باره تهیه و به مسئولان عالی‌رتبه جهت تصمیم‌گیری درباره آن ارجاع داده شد.

روزنامه «الأنباء» کویت نیز به نقل از «بخیت الرشیدی» وزیر نفت کویت گزارش داد که به زودی نشستی بین الرشیدی و «خالد الفالح» همتای سعودی وی به منظور تحقق کامل اهداف مشترک و ترسیم نقشه راه ازسرگیری تولیدات نفت مشترک برگزار خواهد شد.

تعطیلی میادین نفتی مشترک کویت و عربستان در منطقه حایل به خصوص دو میدان الخفجی و الوفره به مشکلی برای این دو کشور عضو اوپک تبدیل شده است و مسئولان دو کشور از چند ماه پیش در تلاش برای حل آن هستند.

میدان الخفجی اکتبر ۲۰۱۴ بنا به تصمیم عربستان سعودی که گفته می‌شود به دلیل پاره‌ای عوامل زیست محیطی بوده است و میدان الوفره نیز در ماه می ۲۰۱۵ بسته شد.

تولیدات این دو میدان به طور متوسط روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز است که به صورت مساوی بین کویت و عربستان تقسیم می‌شود و میدان الوفره توسط شرکت آمریکایی «شفرون» و شرکت نفت خلیج کویت و میدان الخفجی نیز توسط شرکت نفتی آرامکو عربستان اداره می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول