اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار تحلیلگر لبنانی به رژیم صهیونیستی درباره تعرض به فرودگاه بیروت

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پروازهای گسترده بر فراز لبنان این توهم را در ذهن شهروندان لبنانی ایجاد کرده است که این رژیم قصد حمله به فرودگاه بیروت را دارد، ولی یک کارشناس مسائل سیاسی حصول چنین امری را تا حدودی ناممکن توصیف کرد.

هشدار تحلیلگر لبنانی به رژیم صهیونیستی درباره تعرض به فرودگاه بیروت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه (روز گذشته) بر فراز سواحل لبنان، فرودگاه «رفیق الحریری» و منطقه «الاوزاعی» به صورت گسترده پرواز کردند.

منطقه الاوزاعی منطقه‌ای است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل متحد مدعی شد که در آن انبارهای موشکهای پیشرفته حزب الله در زیر استادیوم فوتبال قرار دارد.

وزارت خارجه لبنان نیز برای تکذیب این ادعاهای اسرئیلی از همه سفارت‌خانه‌های خارجی فعال در لبنان خواست که از مکان مذکور دیدن کنند.

در افکار عمومی لبنان این سؤال مطرح شده است که آیا رژیم صهیونیستی از رهگذر چنین ادعاهایی در پی حمله به لبنان است؟

در همین زمینه، «سالم زهران» تحلیلگر مسائل سیاسی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ادعاهای نتانیاهو درباره موشکهای حزب الله در مناطق مسکونی لبنان جدید نیست؛ به گونه‌ای که وی پیشتر گفته بود که حزب الله در بیش از 200 روستا زیر ساخت دارد.

زهران می‌گوید که ادعاهای نتانیاهو و افزایش گشت‌زنی هواپیماهای شناسایی و پرواز آن در سطوح پایین بخشی از جنگ روانی و تبلیغاتی علیه حزب الله است تا آن را در پیش چشم مردم لبنان به عنوان یک مشکل جلوه دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت لبنان از بازدید یکی از مواضع نزدیک فرودگاه بیروت به صورت مستقیم فیلم پخش کرده است، تصریح کرد که هشدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به اسرائیل نسبت به حمله به فرودگاه بیروت، حمایت از لبنان است.

این تحلیلگر سیاسی بر این باور است که این اقدامات اسرائیل به خاطر سامانه موشکی «اس-300» است که روسیه به سوریه می‌دهد و دیگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به خاک سوریه تجاوز کند.

زهران تأکید کرد که هر گونه حمله به لبنان بدون پاسخ نخواهد ماند و مثلث ارتش-ملت-مقاومت با این مسئله مقابله خوهد کرد.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که تهدید به بمباران فرودگاه بیروت بسیار برای رژیم صهیونیستی هزینه‌بردار است و دست به این کار نخواهد زد، ولی ماهیت متجاوز اسرائیل ممکن است آن را سوق دهد که در مرزهای لبنان و سوریه دست به فعالیتی بزند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول