اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست احزاب کُرد عراق برای تعیین نامزد ریاست جمهوری بی‌نتیجه ماند

منبعی درحزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به دنبال نشست این حزب با رقیب خود برای معرفی نامزد واحد جهت تصدی ریاست جمهوری عراق، این نشست را بی‌نتیجه خواند.

نشست احزاب کُرد عراق برای تعیین نامزد ریاست جمهوری بی‌نتیجه ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو حزب بزرگ منطقه کردستان عراق امروز (سه‌شنبه) برای معرفی نامزد واحد جهت تصدی پست ریاست جمهوری عراق در ساختمان پارلمان این کشور دور هم جمع شدند.

شبکه «سومریه» عراق به نقل از یکی از رهبران کرد گزارش داد که نشست امروز «اتحادیه میهنی» و «دموکرات کردستان» بدون دست‌یابی به «توافق نهایی» جهت معرفی نامزد واحد به پایان رسید.

این رهبر کُرد به این شبکه تلویزیونی گفت که اتحادیه میهنی بر روی نامزدی «بَرهَم صالح» برای جهت تصدی ریاست جمهوری عراق اصرار دارد. این در حالی است که حزب دموکرات کردستان (به ریاست مسعود بارزانی) روی کاندید خود «فؤاد حسین» اصرار می‌کند.

یک منبع نزدیک به اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز با ابراز تأسف از بی‌نتیجه بودن نشست امروز دو حزب، اعلام کرد که تلاش‌ها برای معرفی نامزد واحد فایده‌ای نداشت.

قرار است پارلمان امروز برای انتخاب رئیس جمهور جدید تشکیل جلسه دهد ولی اختلاف دو حزب بزرگ منطقه کردستان این کشور از یک طرف و عدم تشکیل حد نصاب نمایندگان باعث شده است پارلمان تا لحظه تنظیم این خبر موفق به تشکیل جلسه نشود.

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق تعداد نمایندگان حاضر در پارلمان را ۱۴۵ نفر اعلام کرد و از نمایندگان خواست به زمان بندی جلسات پارلمان پایبند باشند. پارلمان عراق ۳۲۹ نماینده دارد.

در همین راستا، یکی از رسانه‌های نزدیک به مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق مدعی شد که برهم صالح از نامزدی ریاست جمهوری کنار کشیده است.

شبکه العهد عراق به نقل از منابعی مدعی شد که دو حزب کردی مذکور بعد از نشست اول «گفت‌وگوهای پیشرفته‌ای» برای توافق بر سر کاندید واحد شروع کرده‌اند.

این شبکه همچنین به نقل از رئیس پارلمان عراق نوشت که جلسه انتخاب ریاست جمهوری جدید این کشور رأس ساعت چهار و نیم به وقت بغداد تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول