اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

اینجا «جمعه سیاه» نیست

اوضاع به آن سیاهی که به «من و تو» می‌گویند نیست + تصویر

اگر به استناد اخبار شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای بخواهید اوضاع ایران را رصد کنید، باید تصویری شبیه به «جمعه‌های سیاه» روبرو شوید ولی تصاویر فروشگاه‌های بزرگ چیز دیگری را روایت می‌کند.

اوضاع به آن سیاهی که به «من و تو» می‌گویند نیست + تصویر

مجله فارس‌پلاس اصفهان: تا زمانی که اخبار شبکه‌های مجازی را می‌خوانی، احساس می‌کنی اوضاع مملکت چقدر خراب است و تصویری که در ذهن انسان نقش می‌بندد، چیزی شبیه به «بلک فرایدی» یا همان جمعه‌های سیاه در آمریکاست که مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از سر و کول هم دیگر پائین و بالا می‌روند تا محصولات بیشتری را بخرند.

اگر دسترسی به شبکه‌های ماهواره‌ای داشته باشید اوضاع کمی وخیم‌تر هم می‌شود و اوضاع داخلی کشور را از خارج از ایران شبیه به آمریکای قبل از طوفان نشان می‌دهند ولی برای درک درست این موضوعات نیازی نه به اخبار مجهول‌المنبع شبکه‌های مجازی دارید و نه اخبار دروغ شبکه‌های ماهواره‌ای؛ کافیست یک شب در این هوای مطلوب پائیزی، بعد از خواندن نماز مغرب و عشا چند قدمی را پیاده به چند فروشگاه زنجیره‌ای شهر بزنید و به جای عکس پائیز و برگ در صفحات مجازی، پائیز را هم از نزدیک لمس کنید و ببینید که شهر در حال حرکت است و اوضاع به آن سیاهی هم که می‌گویند نیست.

مردم مایحتاج ضروری‌شان را می‌خرند و ممکن است برخی‌ها تحت تأثیر جو روانی یکی دو بسته بیشتر از مصرف ماه خرید کنند ولی از هر 10 سبد شاید یک نفر را ببینید که احتکاروار از یک محصول در سبدش جمع کرده باشد.

شاید دهه 60 و 70 هایی که معمولاً هم زمان زیادی از زندگی مشترکشان نمی‌گذرد و ممکن است این جو روانی آن‌ها را هم تحت تأثیر قرار داده باشد، ندانند که در دهه 50 و 60 چه به سر این کشور آمد و در روزهایی که کشور درگیر جنگ بود و سخت‌ترین تحریم‌ها را تحمل می‌کرد، امکان تولید بسیاری از مایحتاج اولیه کشور در داخل هم نبود و علاوه بر جبهه که درگیر جنگ بود، شهرها هم درگیر با تروریست‌ها و موشک‌باران صدام بودند ولی ایران از آن پیچ تاریخی هم گذشت و به 40 سالگی‌اش رسیده است و اگر مسیر انقلاب درست نبود، این همه دشمنی هم معنا پیدا نمی‌کرد.

انتهای پیام/63077/ح30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول