اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رییس انجمن علمی شنوایی ایران مطرح کرد

فعالیت بیش از 2600 ادیولوژیست در کشور/ لزوم همکاری بیشتر سازمان بیمه سلامت با انجمن شنوایی

رییس انجمن علمی شنوایی ایران گفت: در حال حاضر حدود 2600 اودیولوژیست در کشور در حال فعالیت هستند اما در اجرای طرح های کلان مشورتی از آنها گرفته نشده است.

فعالیت بیش از 2600 ادیولوژیست در کشور/ لزوم همکاری بیشتر سازمان بیمه سلامت با انجمن شنوایی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی قهرمانی رییس انجمن علمی شنوایی ایران در نشست خبری که مناسبت هفته ناشنوایان برگزار شد با بیان اینکه ناشنوایی به سه نوع انتقالی، حسی-عصبی و ناشنوای مختلط تقسیم می شوند اظهار داشت: ناشنوایی‌ انتقالی‌ ناشنوایی است که‌ در آن‌ استخوان‌های‌ کوچک‌ موجود در گوش‌ میانی‌ تخریب‌ می شوند و صدا را انتقال‌ نمی‌دهند.

وی افزود: در ناشنوایی‌ حسی‌ ـ عصبی‌، عصب‌ شنوایی‌ اغلب‌ به‌ دلایل‌ی آسیب‌ می‌بینید و ناشنوایی‌ مختلط‌، شامل‌ هر دو نوع‌ ناشنوایی‌ انتقالی‌ و حسی‌ ـ عصبی‌ می شود.

رییس انجمن علمی شنوایی ایران تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت 280 میلیون نفر در جهان به افت شنوایی مبتلا هستند که این آمار بار مالی سنگینی را به کشورها وارد می کند.

قهرمانی ادامه داد: وضعیت کشور ما نسبت به سایر کشورهای منطقه بهتر است و متخصصان زیادی در زمینه شنوایی تربیت شده اند.

رییس انجمن علمی شنوایی ایران با بیان اینکه این انجمن برای رفع مشکلات شنوایی با سایر سازمان ها تفاهم نامه هایی را به امضا رسانده است گفت: با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی و بیمه سلامت تفاهم نامه همکاری امضا شده که متاسفانه پس از گذشت چند ماه این سازمان ها پیگیر ادامه همکاری ها نشده اند.

وی با انتقاد از بیمه سلامت اظهار داشت: در راستای تأمین منافع بیمه سلامت تفاهم نامه ای با این سازمان به امضا رسید که اکنون مسکوت مانده است و در مواقعی میبینیم که بیمه سلامت با اینکه 30 شعبه انجمن علمی در سراسر کشور وجود دارد بدون مشورت با این انجمن افرادی را معرفی می کند که در این حوزه فعال نیستند.

رییس انجمن علمی شنوایی ایران افزود: منافع انجمن علمی به سمت منافع مصرف کننده گرایش دارد. تفاهم نامه ای نیز با سازمان بهزیستی در راستای اجرای طرح شنوایی نوزادان به امضا رسید اما رییس این مجموعه اودیولوژیست نیست و آیا نمی توانستند فردی را به ریاست این کار منصوب کنند که تحصیلات مرتبط داشته باشد؟

وی گفت: با اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز تفاهم نامه ای به امضا رسیده است که متاسفانه اجرای آن در سطوح پایین تر به خوبی پیش نمی رود. در حال حاضر حدود 2600 اودولوژیست در کشور در جال فعالیت هستند اما در اجرای طرح های کلان مشورتی از آنها گرفته نشده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول